Ik had kloppend geluid ontdekt bij mijn V70 D5 Geartronic 185 pk (bj 2006) summum uitvoering. Boot geluid zoals vaker genoemd. In de auto niets van gemerkt maar wel buiten de auto. Maakte mij toch zorgen omdat ik niet wist waar geluid vandaan kwam. Naar garage gereden en kreeg te horen 'versleten klepstoters / tuimelaars. Gezien ernst van geluid advies laten staan en leenauto meegekregen.
Ging ervan uit vervangen klepstoters/ tuimelaars en dan weer in orde. Nu bleek er al een tuimelaar gebroken na openen deksel, en deze heeft de kop al zo erg beschadigd dat deze niet meer gebruikt kan worden. Diverse stoters en tuimelaars ook al vast. Dan is dus ook nog een nieuwe kop nodig...wordt erg duur. Als ook nog onderblok beschadigd is dan is het helemaal over en uit met complete motorblok. Een enorme tegenvaller met slechts 284.000 km en er is altijd lange afstanden mee gereden en met verstandig gebruik. Altijd op tijd de olie laten vervangen meestal bij minder dan 20.000 km. 6 maanden geleden ook al mijn automaat helemaal stuk gehad en andere moeten laten monteren bij Gery Slot. Kosten lopen enorm op nu als kop vervangen moet worden met alle kepstoters en tuimelaars en de wervelklep dan komen binnenkort ook weer de 5 verstuivers aan de beurt. Vertrouwen is erg afgenomen in Volvo dieselkwaliteit. Jammer want het is mooie uitvoering met open dak, standverwarming, leder, navigatie,niveauregeling etc. Probeer dus nu een goede andere complete blok D5244T vanaf 2006 te vinden met veel minder km's om in te laten bouwen.
Ging ervan uit vervangen klepstoters/ tuimelaars en dan weer in orde. Nu bleek er al een tuimelaar gebroken na openen deksel, en deze heeft de kop al zo erg beschadigd dat deze niet meer gebruikt kan worden. Diverse stoters en tuimelaars ook al vast. Dan is dus ook nog een nieuwe kop nodig...wordt erg duur. Als ook nog onderblok beschadigd is dan is het helemaal over en uit met complete motorblok. Een enorme tegenvaller met slechts 284.000 km en er is altijd lange afstanden mee gereden en met verstandig gebruik. Altijd op tijd de olie laten vervangen meestal bij minder dan 20.000 km. 6 maanden geleden ook al mijn automaat helemaal stuk gehad en andere moeten laten monteren bij Gery Slot. Kosten lopen enorm op nu als kop vervangen moet worden met alle kepstoters en tuimelaars en de wervelklep dan komen binnenkort ook weer de 5 verstuivers aan de beurt. Vertrouwen is erg afgenomen in Volvo dieselkwaliteit. Jammer want het is mooie uitvoering met open dak, standverwarming, leder, navigatie,niveauregeling etc. Probeer dus nu een goede andere complete blok D5244T vanaf 2006 te vinden met veel minder km's om in te laten bouwen.