Nog een ander goed leesbaar artikel hierover:
http://www.ademloos.be/factche…limaat-co2
Tja, uiteindelijk is het rijden op fossiele brandstoffen gewoon goor en zou allang passé moeten zijn (electrisch rijden hoort daar ook bij zolang de meerderheid van de stroom uit kolencentrales komt en transportverliezen, batterijproductie etc allemaal wordt meegerekend). Al zal dat nog wel even duren vanwege de financiele belangen en olielobby. Iets uit de aarde graven en dat verbranden met een bedroevende efficiëntie (meer warmte en verbrandingsgassen dan iets anders)... dat duurt al veel langer dan de logica zou doen vermoeden. De auto bestaat nog niet zolang en we hebben de aardkloot al mooi warm gestookt met z'n allen.
Zegt de man die alleen nog maar diesels heeft gehad (al heeft de Benz afgelopen jaar welgeteld 1800km afgelegd)... mea culpa... al steek ik mijn hand liever in mijn vrouw haar boezem dan in m'n eigen :bandit: Al moet ik dan wel weer zeggen dat ik niet zo gauw EGR en DPF zou laten weghalen bij mijn 2.4D. Da's toch al iets wat je kunt doen voor het mileu.
Benzine rijden is wel schoner, maar op lange termijn ook niet de oplossing?
Maar goed, een paar jaar geleden moest alle focus ineens naar verlaging van CO2-uitstoot (de bijtelling en alles is erop aangepast) en verlaging van CO2 leidt al gauw tot meer NOx (voor minder CO2 heb je een hogere verbrandingstemperatuur nodig, voor minder NOx juist andersom), al worden we wel al jaren geflest door alle auto fabrikanten (iedereen weet dat die tests onzin zijn, al wordt daar nu eindelijk iets aan gedaan). Zou goed zijn als ze eens opschoten.
Toch lijkt 't mensen ook niet zoveel uit te maken... de Audi verkopen zijn gestegen ondanks het VW dieselschandaal!
Voor m'n vrouw wil ik graag een klein autootje... veel stadsverkeer... ik wil graag mijn leven beteren (en dat van mijn dochter richting de toekomst) maar helaas moet een hybride wagentje dan 3x zoveel kosten als mijn Volvo!