Hallo,
Vorige week moest de nieuwe distributie riem toch echt vervangen worden, zat al z'n 2 duizend kilometer over de 3 ton heen en dat was eigenlijk al te veel. Ik probeer zulke zaken altijd al een paar duizend kilometer van te voren te regelen, alleen moest even met mij maat afspraken maken wanneer ik bij hem langs kon gaan.
Ik had de materialen al een paar weken in huis. Een complete set gehaald met waterpomp, spanrol en geleide rol.
Om het hele zaakje er op te zetten ging toch makkelijker dan ik had verwacht. We konden overal redelijk goed bij en na 2-1/2 uur zat alles er onder. Moet zeggen dat alles wat we er af gehaald hebben er nog super goed uit zag. De waterpomp die er nu nieuw onder zit is wel van wat mindere kwaliteit zag ik. De originele van Volvo had metalen schoepen, die er nu op zit heeft die van plastic. Ook zag ik op de verpakking staan dat de nieuwe riem maar 120 dkm mee gaat en dan vervangen dient te worden. Ik vind het wat vreemd dat in het service boekje staat dat het originele spul van Volvo het pas bij 150 dkm doet. Je zou zeggen dat als je z'n pakket besteld dat deze riem toch ook zo lang mee zou moeten gaan. In vervolg maar weer originele spullen halen.
Maar we kunnen dus weer even vooruit.....
Gister ook nog even bezig geweest met mijn buitenspiegel, deze verwarming deed het niet meer. De zaak even gedemonteerd, en tot mijn verbazing viel de spiegel van de mounting af. Geluk gehad dat we deze onderweg niet verloren zijn. Goeie 2 componenten lijm gekocht de zaak verlijmd en weer gemonteerd. Ook de aansluitingen van de spiegelverwarming schoon gemaakt, maar dit mocht niet baten. De verwarming is denk ik overleden. De spiegel is wel makkelijk te demonteren moet ik zeggen. Binnen kort maar eens kijken voor een vervanger. Iemand enig idee wat de kosten hiervan zijn?
Al met al alles relatief makkelijk gedemonteerd, wat ik niet verwacht had. :thumb:
Over een paar duizend weer olie verversen, zo blijven we lekker bezig.
Gr. Nieky
Vorige week moest de nieuwe distributie riem toch echt vervangen worden, zat al z'n 2 duizend kilometer over de 3 ton heen en dat was eigenlijk al te veel. Ik probeer zulke zaken altijd al een paar duizend kilometer van te voren te regelen, alleen moest even met mij maat afspraken maken wanneer ik bij hem langs kon gaan.
Ik had de materialen al een paar weken in huis. Een complete set gehaald met waterpomp, spanrol en geleide rol.
Om het hele zaakje er op te zetten ging toch makkelijker dan ik had verwacht. We konden overal redelijk goed bij en na 2-1/2 uur zat alles er onder. Moet zeggen dat alles wat we er af gehaald hebben er nog super goed uit zag. De waterpomp die er nu nieuw onder zit is wel van wat mindere kwaliteit zag ik. De originele van Volvo had metalen schoepen, die er nu op zit heeft die van plastic. Ook zag ik op de verpakking staan dat de nieuwe riem maar 120 dkm mee gaat en dan vervangen dient te worden. Ik vind het wat vreemd dat in het service boekje staat dat het originele spul van Volvo het pas bij 150 dkm doet. Je zou zeggen dat als je z'n pakket besteld dat deze riem toch ook zo lang mee zou moeten gaan. In vervolg maar weer originele spullen halen.
Maar we kunnen dus weer even vooruit.....
Gister ook nog even bezig geweest met mijn buitenspiegel, deze verwarming deed het niet meer. De zaak even gedemonteerd, en tot mijn verbazing viel de spiegel van de mounting af. Geluk gehad dat we deze onderweg niet verloren zijn. Goeie 2 componenten lijm gekocht de zaak verlijmd en weer gemonteerd. Ook de aansluitingen van de spiegelverwarming schoon gemaakt, maar dit mocht niet baten. De verwarming is denk ik overleden. De spiegel is wel makkelijk te demonteren moet ik zeggen. Binnen kort maar eens kijken voor een vervanger. Iemand enig idee wat de kosten hiervan zijn?
Al met al alles relatief makkelijk gedemonteerd, wat ik niet verwacht had. :thumb:
Over een paar duizend weer olie verversen, zo blijven we lekker bezig.
Gr. Nieky