Distributie riem vervangen V70

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Distributie riem vervangen V70

· 
Posted: 31.07.2012 - 21:28  ·  #16
Ik heb al meer goede berichten over varioclean gehoord.
Als ik mij niet vergis, is er ook een boardlid welke daar preventief zijn auto laat flushen en onderhouden.
Ik heb begrepen dat ze dit op dezelfde manier doen als Gerry Slot.
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 31.07.2012 - 22:06  ·  #17
... dat is een heel mooie prijs van en reclame voor www.Varioclean.nl
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: avanwijk.nl
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 08:15  ·  #18
Zo, de afspraak bij Varioclean staat voor aankomende zaterdag.
Ik vind de service nu al goed, ze werken normaal alleen op werkdagen, maar omdat ik doordeweeks geen mogelijkheid zie, hebben ze speciaal een monteur opgetrommeld die de klus voor mij op zaterdag gaat klaren. Waar vindt je dat nog?

Ik zal hier mijn bevindingen weer melden.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 10:11  ·  #19
Quote door arnold_w
Ik vind de service nu al goed, ze werken normaal alleen op werkdagen, maar omdat ik doordeweeks geen mogelijkheid zie, hebben ze speciaal een monteur opgetrommeld die de klus voor mij op zaterdag gaat klaren. Waar vindt je dat nog?

... och, wie zal het zeggen. In crisistijd zullen ze wel moeten om boven water te blijven :devil:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 14:22  ·  #20
Quote door Greyline

Quote door arnold_w

... och, wie zal het zeggen. In crisistijd zullen ze wel moeten om boven water te blijven :devil:

Zal best, maar zo'n monteur doet dit wel uit vrije wil.
Dat kan ik wel waarderen, hart voor de zaak. ^_^
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 16:30  ·  #21
Quote door Bigdog

Quote door Greyline

Quote door arnold_w

Zal best, maar zo'n monteur doet dit wel uit vrije wil.
Dat kan ik wel waarderen, hart voor de zaak. ^_^

... het is maar wat je vrije wil noemt, brood op de plank of niet :alien: :devil:
Ruanna
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: honda80cc.nl
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 17:22  ·  #22
Niks mis mee,en niet te duur...Ik kreeg ook offerte hiervoor bij Dealer,1000,- c.a....
En elders 800,- compleet,dan is dit echt niet duur.
Prima gevonden dit adres!!
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 20:37  ·  #23
Ik denk dat deze kleine zelfstandigen juist profiteren van de crisis, een kleine garage hier in mijn woonplaats heeft het nog nooit zo druk gehad en heeft voor het eerst zelfs wachtlijsten. Waarom, omdat juist de dealers te duur worden in crisistijd en men naar alternatieven gaat zoeken. Ik beschouw deze actie van Varioclean dan ook als een prima service.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 20:42  ·  #24
Quote door arnold_w
Ik denk dat deze kleine zelfstandigen juist profiteren van de crisis, een kleine garage hier in mijn woonplaats heeft het nog nooit zo druk gehad en heeft voor het eerst zelfs wachtlijsten. Waarom, omdat juist de dealers te duur worden in crisistijd en men naar alternatieven gaat zoeken. Ik beschouw deze actie van Varioclean dan ook als een prima service.

... nee, natuurlijk niets mis mee.
Maar indien het geen crisis was, dan weet ik niet of dit ook gedaan zou worden.
Dus laten we er vooral goed en veel gebruik van maken :love:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 21:13  ·  #25
Quote door Greyline

Maar indien het geen crisis was, dan weet ik niet of dit ook gedaan zou worden.

Goede opmerking.
Ik denk wel dat je hier een punt hebt.
Zelfs de regionale dealer, althans bij ons in de regio, is ook al flink in de prijs van het onderhoud gezakt.
Ruanna
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Homepage: honda80cc.nl
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 21:24  ·  #26
Het hoe en waarom is niet belangrijk lijkt mij,gaat om de aangeboden service prijs/kwaliteit verhouding...En die is prima hier naar mijn oordeel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2012 - 22:04  ·  #27
Quote door Ruanna

Het hoe en waarom is niet belangrijk lijkt mij,gaat om de aangeboden service prijs/kwaliteit verhouding...En die is prima hier naar mijn oordeel.

Daar heb je inderdaad gelijk.
Helemaal niets mis mee. ^_^
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2012 - 17:06  ·  #28
Zo, vanmorgen dus bij Varioclean geweest en een erg prettige ervaring rijker.
Om negen uur volgens afspraak arriveerde de monteur, eerst even een bakkie gedaan, beetje gekletst over flushen, mijn vorige V40 en de huidige S60.

Om 9:30 begonnen met het vervangen van de riemen, waterpomp, koelvloeistof etc.
Best prettig dat de wagen op de brug stond, zo had ik de gelegenheid de auto even grondig te inspecteren. Alles ziet er nog perfect uit, uitlaat, draagarmen, steunen en ook de motor was kurkdroog, geen druppeltje olie of vet te bespeuren.
Volgens de monteur een zeldzaamheid en je kon dan ook duidelijk zien dat er niet gejakkerd was met deze auto.

Rond 11:30 was hij klaar met de werkzaamheden. De gebruikte materialen zijn een waterpompset van HEPU, het zei me niets, maar is van Duiste makelij. HEPU website
En de multiriem was afkomstig van Continental.

Omdat de vorige eigenaar de banden vanwege het profiel van achter naar voren had verplaatst, had ik een nogal irritante zoem in de auto, even gevraagd of hij deze meteen weer terug kon wisselen, dus dat heeft hij meteen even meegenomen.

We hebben het ook nog even gehad over de noodzaak van flushen voor mijn auto.
Normaliter adviseren ze preventief een spoelbeurt bij elke 100.000km, dus zou het voor deze auto met 180.000 op de teller niet verkeerd zijn.
Maar omdat we toch een testrit moesten maken na het vervangen van de riemen, zou hij ook meteen even de bak beoordelen tijdens de rit.

Hij vond de bak erg fijn schakelen, had een tikkie "last" van wat houterigheid, maar niets om je zorgen over te maken. Ik heb met 'n afgesproken dat ik volgend voorjaar langs kom voor een flush. Ik meen dat hij zei dat het 270,= ex BTW zou kosten, maar voor de exacte prijs moet ik tegen die tijd nog even bellen.

Verder was hij best onder de indruk over de rijeigenschappen van de auto, door de lichte tuning (190pk bij 380Nm) heeft de auto net even meer power, zonder de boel te overbelasten, maar het is wel duidelijk voelbaar dat 'ie meer vermogen heeft.

Na de proefrit nog even de koelvloeistof verder afgevuld en ik kreeg netjes nog een halve fles mee, mocht het nodig zijn er nog iets bij te gooien.

Na de werkzaamheden nog even de computer uitgelezen en ik kreeg meteen 3 A4-tjes mee met alle informatie over mijn auto, van de kleur tot de audio installatie en van de bandenmaat tot de achteruitkijkspiegel. Alles wat af fabriek is geïnstalleerd staat erop en zo werd dus ook bevestigd dat er idd Premium audio is geïnstalleerd.
Er stonden een vijftal onschuldige foutmeldingen in de boordcomputer, die volgens hem als snel worden vastgelegd bij de minste accustoring. Hij heeft de fouten gewist en bij een volgend bezoek lezen we hem nog een keer uit.

Ik hoefde niet meteen af te rekenen, krijg netjes een factuur thuis gestuurd, dus ook het wederzijdse vertrouwen is dik in orde.

Kortom, ik ben erg tevreden over Varioclean en ga er zeker nog eens langs voor een flush en de onderhoudsbeurten.

Oh en wat ik zeker niet onbelangrijk vind, is een opgeruimde en nette werkplaats, dat zegt nml iets over de werkwijze, ook dat zag er dus prima uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2012 - 19:04  ·  #29
... prima, reclame :love:
... maar de PowerFlush in Uden bij GS is goedkoper :devil:
... en de uitdraai van de auto geeft niet alleen alles wat af fabriek is aangebracht maar ook alles dat later werd gemonteerd en netjes is aangemeld in de BC.
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2012 - 19:57  ·  #30
Was niet als reclame bedoeld, slechts het delen van een prettige ervaring.

Wat kost dat spoelen bij GS dan? (even los van de flush meeting dagen)

Selected quotes for multi-quoting:   0