Vandaag mijzelf voorgesteld op dit forum.
Heb dus een V70n tdi bj 2000 gekocht in Ned. Deze auto heeft 375000 km gedraaid. Zo'n 3 jaar geleden is de motor kapot gegaan doordat de multiriem in de distributie kwam waardoor de kleppen kapot zijn gegaan. Dat gebeurde bij een km. stand van rond de 3 ton. Er is toen een motor ingegaan die ook ong 300000 km had gedraaid. Tegelijkertijd is natuurlijk de hele distr. set en rollen etc allemaal meegenomen incl. nieuwe koppeling. Nu staat de auto weer op 375000 km. Ik zie op internet wel meer verhalen over problemen met de riemen bij een tdi, daarom zit ik er sterk aan te denken de hele mikmak te laten vervangen als ik in Ned. ben, dus alle riemen en rollen met spanners. Ik zag 2 adressen die goed werk leveren voor schappelijke prijzen, Pul op Urk en Varioclean in Varsseveld. Wat raden jullie aan, toch maar die 100000 km volmaken en dan de hele boel doen, of toch op safe, en lekker laten vervangen nu, en zo met een veilig gevoel de eerste tijd rondrijden?
Heb dus een V70n tdi bj 2000 gekocht in Ned. Deze auto heeft 375000 km gedraaid. Zo'n 3 jaar geleden is de motor kapot gegaan doordat de multiriem in de distributie kwam waardoor de kleppen kapot zijn gegaan. Dat gebeurde bij een km. stand van rond de 3 ton. Er is toen een motor ingegaan die ook ong 300000 km had gedraaid. Tegelijkertijd is natuurlijk de hele distr. set en rollen etc allemaal meegenomen incl. nieuwe koppeling. Nu staat de auto weer op 375000 km. Ik zie op internet wel meer verhalen over problemen met de riemen bij een tdi, daarom zit ik er sterk aan te denken de hele mikmak te laten vervangen als ik in Ned. ben, dus alle riemen en rollen met spanners. Ik zag 2 adressen die goed werk leveren voor schappelijke prijzen, Pul op Urk en Varioclean in Varsseveld. Wat raden jullie aan, toch maar die 100000 km volmaken en dan de hele boel doen, of toch op safe, en lekker laten vervangen nu, en zo met een veilig gevoel de eerste tijd rondrijden?