distributieriem

marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

distributieriem

· 
Posted: 17.09.2012 - 09:15  ·  #1
Allen,

Ik vraag verschillende offertes op voor het vervangenvan mijn v70 2.5d omdat dit binnenkort moet (360.000). Nu zie ik dat de Volvo dealer het vervangen van de waterpomp optioneel aanbiedt en bij andere (Bovag) garages wordt de waterpomp standaard vervangen. Kun je zien of een waterpomp vervangen moet worden of moet je het sowieso altijd doen.
...

Subject:

Re: distributieriem

· 
Posted: 17.09.2012 - 09:26  ·  #2
...
Kolion
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 17.09.2012 - 17:44  ·  #3
Wij vervangen ze ALTIJD mee. Het kost een paar knaken meer maar als je hem niet vervangt moet inderdaad alles er weer af en moet er ook weer een nieuwe riem op. dit is omdat een distributieriem maar 1 keer gespannen mag worden. En mocht je een waterpomp willen controleren even kijken of er speling op zit (op de as) en of je sporen van lekkage vind.

Maar mijn advies is altijd mee vervangen.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 17.09.2012 - 18:27  ·  #4
ik laat hem ook altijd mee vervangen, gaat in 1 keer mee en scheelt een hoop in de kosten als die op zijn eind loopt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.09.2012 - 18:53  ·  #5
Vervangen, want voorkomen is beter dan genezen.
Je kunt jezelf wel voor het hoofd slaan als na het vervangen van de distributieriem je waterpomp begint te lekken.
rendall

Subject:

· 
Posted: 15.10.2012 - 13:22  ·  #6
Ik heb deze bij mijn vorige auto (v40d) laten zitten omdat deze op de rug van de riem mee liep.
Op deze motor draaid hij actief mee en dus is het verstandig om deze mee te laten vervangen.
Overigens hoeft het niet altijd maar het is een risico om alsnog bij een defect aan de pomp de d riem te vervangen en bij een garage is dat niet goedkoop.

Selected quotes for multi-quoting:   0