Distributieriem vervangen?

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Distributieriem vervangen?

· 
Posted: 20.06.2016 - 09:52  ·  #16
Volgens de sticker nog bijna 100000km te gaan en 5jaar .

En er word geroepen meteen vervangen , heeft 6 maanden stil gestaan .( klein nuance de koper geeft alleen aan dat ie stil heeft gestaan termijn wordt door hem niet gegeven )

Vind het overdreven .

Mijn huidige v70 had bijna een jaar stil gestaan , 21000km op de klok 1 jaar oud , ook vervangen dan die die riem .

Als er nu niets aanwezig was geweest dat de boel vervangen was , had ik er geen seconde over nagedacht , en alles vervangen .

Maar nu nee gaat me echt even te ver .
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 10:07  ·  #17
Mee eens.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 10:14  ·  #18
In mijn auto zat ook een sticker dat hij 4 jaar geleden vervangen was en nog 60K mag rijden.

Ook ik heb even visueel beoordeeld of ik er mee zou doorgaan.

En rij er nog mee.

Wel laat ik hem dit jaar vervangen terwijl ik nog lang niet op de kilometers zit.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 12:28  ·  #19
Quote door VolvoFrank

Quote door Jermaine1987

OK ok en hoeveel heeft het stil staan van een auto effect erop? Hij heeft wat ik weet iets van 6 maanden stil gestaan.
(bedankt voor de antwoorden)
kunnen bedrijven trouwens de officiele volvo dis. riem ergens vandaan halen? (vervalsing eventueel)

Je kan de prijs van de riem zo bij de Volvodealer opvragen en eventueel bestellen (als ie al niet op de plank ligt) Kan de kop niet kosten.
Normaal gesproken als je de riem vervangt dan vervangt men ook de waterpomp (kan je zo bij) geleiderol en spanrol, de boel ligt toch los, ben je er weer voor een hele tijd vanaf. (Heb ik bij mij net gedaan :thumb: ).

Sorry ik was niet duidelijk ik bedoelde de sticker :)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 18:29  ·  #20
Ik durf aan de hand van de fotos en de gegevens inderdaad best een inschatting te maken. Vindt hier wel heel makkelijk gesproken wordt over even vervangen. die riem kost de kop niet maar met riem dus ook maar even de rollers de pomp garage kosten etc etc op die manier jaag je de kosten mooi op in een geval waar mijn inziens het wel heel aannemelijk is dat de stikker klopt. Een aantal maanden stil staan kost echt een riem niet de kop. als dat zo zou zijn moet elke garagehouder bij stilstaan van de autos zeker steeds riemen vervangen. sorry maar dat is echt onzin. als je de fotos goed bekijkt en dus ook even inzoomt zie je geen enkel spoor van haarscheurtjes of wat dan ook. Ik blijf bij mijn conclusie en heb echt wel meer dan eens riemen en gezien die wel aan vervanging toe zijn. :devil:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 21:09  ·  #21
Toen ik mijn S60 kocht had hij 9 maanden buiten gestaan, die mensen kregen een lease auto.
De riem was vervangen bij 150.000 ofzo en ik heb hem weer gedaan bij 302.000. Je kan jezelf ook te bang maken.

Paar jaar geleden ging de dynamo kapot, poelie viel er gewoon af en de multiriem liep rechtstreeks over de (hete) as van de dynamo. Heb een gebruikte dynamo gescoord en de dealer heeft hem er op gezet, met dezelfde multiriem.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 22:56  ·  #22
Veel tegenstrijdige antwoorden xD Maar de meeste zijn volgens mij toch van mening dat het wel goed zit, ik hou daar dus rekening mee. Bedankt voor jullie feedback hoe tegenstrijdig het soms ook kan zijn haha.

Selected quotes for multi-quoting:   0