Hoi Forumleden,
Een paar weken geleden kwam er onder de motorkap wat vreemde geluiden naar boven, trapte de koppeling in en de motor viel meteen uit.
Gelukkig binnen de bebouwde kom met lage snelheid en de auto veilig weg kunnen zetten.
ANWB gebeld en we kwamen er snel achter dat er iets met de distributieriem was, maar die was niet kapot!
Wel de multiriem, die was over de volle lengte war smaller geworden.......
Inmiddels het een en ander bekeken.
Riem ziet er uit als nieuw, alleen bij het demonteren vielen er drie dingen naar beneden.
1. de spanner van de distributieriem.
2. de bout waar hij mee vast zou moeten zitten.
3. stukje aluminium met schroefdraad........
De cilinderkop staat vast, dus daar zitten wel wat kromme kleppen denk ik.
Voordat ik nu de kop er af ga (proberen) te halen een vraag:
Zit die spanner in de cilinderkop of het motorblok?
"Nieuwe" kop zie ik nog wel zitten, "nieuwe" motor niet.
Wie maakt me wijzer?
Een paar weken geleden kwam er onder de motorkap wat vreemde geluiden naar boven, trapte de koppeling in en de motor viel meteen uit.
Gelukkig binnen de bebouwde kom met lage snelheid en de auto veilig weg kunnen zetten.
ANWB gebeld en we kwamen er snel achter dat er iets met de distributieriem was, maar die was niet kapot!
Wel de multiriem, die was over de volle lengte war smaller geworden.......
Inmiddels het een en ander bekeken.
Riem ziet er uit als nieuw, alleen bij het demonteren vielen er drie dingen naar beneden.
1. de spanner van de distributieriem.
2. de bout waar hij mee vast zou moeten zitten.
3. stukje aluminium met schroefdraad........
De cilinderkop staat vast, dus daar zitten wel wat kromme kleppen denk ik.
Voordat ik nu de kop er af ga (proberen) te halen een vraag:
Zit die spanner in de cilinderkop of het motorblok?
"Nieuwe" kop zie ik nog wel zitten, "nieuwe" motor niet.
Wie maakt me wijzer?