NU ECHT OPGELOST
Het antwoord op de vraag "Blijft toch de vraag waarom een 60A zekering kan doorbranden."
Vanmiddag was de zekering weer geklapt, na wat denkwerk besloten dat het aan de trekhaak kabelboom met de bijbehorende modules moest liggen. Deze zijn opgeteld zo'n 60 ampère EN ik ga nog eens met de trekhaak en stekker over de grond. (Lekker laag zo'n Volvo.) Alle relevante zekering uit de REM getrokken 60 amper weer gezekerd accu aangesloten en ik zie een mijn ooghoek binnen een seconde de zekering klappen.
DE plus van de REM modulen losgemaakt en uit meting blijkt dat die contact met het chassis. Er zit dus een sluiting in een stukje kabel van 25/30 cm.
Kunststof beschermplaat weggenomen die de kabeldoorvoer afdekt + een stuk schuimrubber dat de kabelboom moet bescherm tegen scherpe delen van het chassis en ja hoor kortsluiting met het chassis tegenovergesteld aan het schuimrubber. (Zie ook foto's) De boel weer geïsoleerd en als extra bescherming met 2 lagen binnenband met t-wraps over de kabelboom weer terug gemonteerd. Zekering vervangen alles werkt weer naar behoren.
Conclusie, iedereen die een V70 fase2 heeft, controleer je kabelboom in de doorvoer op slijtschade !
Groet,
Bas
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).