Misschien dat iemand iets aan mijn relaas heeft.
Twee weken geleden op zaterdag avond onderweg om een filmpje te pakken.
10 minuten na het tanken komen er ineens diverse meldingen naar boven.
Parkeer-systeem, Rem-systeem niet in orde.
5 minuten later valt de stuurbekrachtiging uit terwijl we op een 100km weg zitten zonder vluchtstrook.
Gelukkig konden we nog net uitrollen tot op een uitrit met vluchtstrook.
Dan blijft er maar 1 ding over, en dat is de anwb bellen.
Vriendelijke dame weet te melden dat er in 30 minuten een monteur ter plaatse is.
Helaas loopt haar klokje langzamer als het mijne, want na anderhalf uur kwam de monteur ter plaatse.
Een echte vriendelijke monteur die al snel doorhad dat ik zelf ook graag sleutel en dat we er samen probeerden een oplossing te vinden.
Na 2 uur zoeken helaas geen oplossing, en de auto ging op transport, gelukkig naar mijn eigen garage (thuis dus).
De dag er op werkte alles weer zoals het hoort, gedurende de eerste 10 minuten na koud start, en daarna begon het storing melden weer van voren af aan.
Na 30 uur zoeken en de halve auto uit elkaar te hebben, nog niet weten wat er aan de hand was, helaas nog geen oplossing.
Na een testrit, stonden er ondertussen 22 foutmeldingen in die via Vida niet meer te resetten waren.
Zelfs Vida kreeg geen verbinding meer met de diverse ECU's
Uit pure baldadigheid toch maar even naar de dealer, in de hoop dat die me kan helpen.
Blijkt dat hier de wachttijd 4 weken is, en dat ze nog niet eens tijd hebbe/maken om de auto even uit te lezen.
Dit omdat de fout zich precies daar voor de deur optrad leek het me wel een slimme actie van de dealer om er meteen even vida aan te hangen en even te controleren.
Maar nee dat ging niet gebeuren.....
De dag er op toch maar weer aan het graven/zoeken/meten. Blijkt dat mijn model een overgang model is (kenteken 2010 model MY2011), dus ik had de foute schema's.
Na het opsnorren van de juiste schema's kwam er ineens meer duidelijkheid naar boven.
Laat op dit moment de fout er ook nog continue zijn en niet meer na 10 minuten verdwijnen of pas terug komen.
Eindelijke een "stabiel fout" dat is een stuk beter uit te meten.
Als snel ging de zoektocht naar de voorste kabel boom (Motor harness). Gelukkig zijn er meerdere draadbomen die ook los van elkaar te maken zijn.
En even later bleek het een 190 ohm verbinding te zijn van CAN naar Massa in het binnenwerk (op de PCB) van de pomp.
Na het openen van de pomp bleek er al geruime tijd vocht te hebben gezeten in de pomp, die dus "aanlaaide" op de contacten en uiteindelijk deze vervelende fouten toonde.
Bijgaande nog een paar foto's van de zoektocht
-----
Tevens nog een dankwoord aan Obbe en Kuba voor de psychologische ondersteuning
Twee weken geleden op zaterdag avond onderweg om een filmpje te pakken.
10 minuten na het tanken komen er ineens diverse meldingen naar boven.
Parkeer-systeem, Rem-systeem niet in orde.
5 minuten later valt de stuurbekrachtiging uit terwijl we op een 100km weg zitten zonder vluchtstrook.
Gelukkig konden we nog net uitrollen tot op een uitrit met vluchtstrook.
Dan blijft er maar 1 ding over, en dat is de anwb bellen.
Vriendelijke dame weet te melden dat er in 30 minuten een monteur ter plaatse is.
Helaas loopt haar klokje langzamer als het mijne, want na anderhalf uur kwam de monteur ter plaatse.
Een echte vriendelijke monteur die al snel doorhad dat ik zelf ook graag sleutel en dat we er samen probeerden een oplossing te vinden.
Na 2 uur zoeken helaas geen oplossing, en de auto ging op transport, gelukkig naar mijn eigen garage (thuis dus).
De dag er op werkte alles weer zoals het hoort, gedurende de eerste 10 minuten na koud start, en daarna begon het storing melden weer van voren af aan.
Na 30 uur zoeken en de halve auto uit elkaar te hebben, nog niet weten wat er aan de hand was, helaas nog geen oplossing.
Na een testrit, stonden er ondertussen 22 foutmeldingen in die via Vida niet meer te resetten waren.
Zelfs Vida kreeg geen verbinding meer met de diverse ECU's
Uit pure baldadigheid toch maar even naar de dealer, in de hoop dat die me kan helpen.
Blijkt dat hier de wachttijd 4 weken is, en dat ze nog niet eens tijd hebbe/maken om de auto even uit te lezen.
Dit omdat de fout zich precies daar voor de deur optrad leek het me wel een slimme actie van de dealer om er meteen even vida aan te hangen en even te controleren.
Maar nee dat ging niet gebeuren.....
De dag er op toch maar weer aan het graven/zoeken/meten. Blijkt dat mijn model een overgang model is (kenteken 2010 model MY2011), dus ik had de foute schema's.
Na het opsnorren van de juiste schema's kwam er ineens meer duidelijkheid naar boven.
Laat op dit moment de fout er ook nog continue zijn en niet meer na 10 minuten verdwijnen of pas terug komen.
Eindelijke een "stabiel fout" dat is een stuk beter uit te meten.
Als snel ging de zoektocht naar de voorste kabel boom (Motor harness). Gelukkig zijn er meerdere draadbomen die ook los van elkaar te maken zijn.
En even later bleek het een 190 ohm verbinding te zijn van CAN naar Massa in het binnenwerk (op de PCB) van de pomp.
Na het openen van de pomp bleek er al geruime tijd vocht te hebben gezeten in de pomp, die dus "aanlaaide" op de contacten en uiteindelijk deze vervelende fouten toonde.
Bijgaande nog een paar foto's van de zoektocht
-----
Tevens nog een dankwoord aan Obbe en Kuba voor de psychologische ondersteuning
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).