"I am victorious!" \o/
Ten minste, voor het grootste gedeelte, er is nog een klein taakje over maar daarover later meer.
De Kenwood zit erin en werkt volledig - via de Volvo versterker, en met stuurwielbediening.
Ik moet wel zeggen dat ik het niemand kan aanraden om de installatie 'savonds in het donker te doen met enkel een Action accu-lampje en een telefoon-met-lichtje
Ook enigszins problemen gehad met het Metra frame - op de een of andere manier wou de houten sier-rand er niet goed omheen - paste slecht, veel kracht moeten gebruiken om 't er allemaal in te krijgen.
Geen idee of ik nou iets verkeerd gedaan heb of dat het een kwestie is van toleranties in het fabricage proces.
Enige wat er nog moet gebeuren - achterin het "Reverse" draadje van de camera aansluiten.
Oh en morgen een heleboel panelen terug plaatsen, en er komen nog sierrandjes van Metra in de post om 'm af te werken.
Maar erg happy met het resultaat tot nu toe.
Wel even een flinke scare gehad - alles getest met de hele unit er uit, alles werkte.... Alles ingebouwd en toen deed de radio niks meer.
Connecties gecheckt, zekeringen gecheckt.... Alles okee, maar no go.
40 minuten lopen klooien zonder resultaat.
Even pauze genomen. Opnieuw gekeken.
Bleek dat er al eerder aan de bedrading was geklooid (Japanse auto, heeft een TV systeem in gezeten) en daarbij hebben ze een extra connector gezet tussen de power wire die naar het power harnas gaat... En die was losgekomen.
Zucht.
Opnieuw aangesloten, beetje isolatietape er omheen om zeker te weten dat ie niet opnieuw los komt, en - presto, alles werkte en bleef werken na installatie
Wat ik wel opmerkte - ik heb een Crux Swrvl54 gebruikt (Gekocht bij SonicElectronix tegelijk met het Metra frame) voor de stuurwiel bediening, en ik merk dat als het contact niet in positie II staat, de radio wel werkt maar de stuurwielbediening niet. Die krijgt waarschijnlijk geen stroom dan?
Ook vind ik de stuurwielbediening niet optimaal - ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook al zo was met de HU850 (Dat het aan m'n stuurwiel schakelaars ligt ofzo), maar de volume knop (omhoog / omlaag) *ingedrukt* houden lijkt soms niet te werken - dan moet je dus ipv ingedrukt houden klik-klik-klik blijven doen om hem een stuk harder/zachter te zetten), en soms wel.
Nogmaals, geen idee of dit aan de switches, radio of SWRVL54 unit ligt.