Ook iemand een idee hoe je resten van het waxen uit de kunstof krijgt? Heb je net veel moeite gedaan om de auto de kleien, polishen en waxen....heb je witte vlekken van de wax in de kunstof...
oh ja....al 1 tip gehad om alle kunststof eerst met schilderstape af te plakken (thx Blastaway ) maar voor enkele delen al te laat. Dus de vraag is hoe achteraf schoon te krijgen..
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht: Locatie: Krimpen aan de Lek Leeftijd: 46 Berichten: 431 Geregistreerd: 10 / 2013
Zelf heb ik inmiddels goede ervaring met black chrome van turtle. Na een aantal keren gebruiken blijft het kunststof mooi zwart. Ik gebruik het 2 tot 3 keer per jaar. Het nadeel is zwarte handen na gebruik wat moeilijk te verwijderen is.
Föhnen gaat goed, maar werkt niet op alle soorten plastics. Er zijn harde kunstoffen en flexibele kunstoffen. Bij mijn 240 bijvoorbeeld zijn de bumpers van flexibel plastic (heet dat een thermoplast?) en de sierstrips van hard plastic (thermoharder?). De bumpers kun je prima föhnen, de sierstrips verbranden gelijk (gelukkig op een losse strip geprobeerd).
Föhnen gaat goed, maar werkt niet op alle soorten plastics. Er zijn harde kunstoffen en flexibele kunstoffen. Bij mijn 240 bijvoorbeeld zijn de bumpers van flexibel plastic (heet dat een thermoplast?) en de sierstrips van hard plastic (thermoharder?). De bumpers kun je prima föhnen, de sierstrips verbranden gelijk (gelukkig op een losse strip geprobeerd).
Polytrol heeft mijn buurman op zijn XC70 gebruikt.
Een maand verder ziet zijn bumper er slechter uit dan ervoor.
Het is een vettige laag die bladdert maar niet los wil.