Dom gelopen.....

Paul

Subject:

Dom gelopen.....

· 
Posted: 09.02.2022 - 17:11  ·  #1
Zo, als 56 jarige ongevalvrije chauffeur, zelfs niet met de vrachtwagen, is het me gisteren ook overkoen.
Op de terugweg van het ziekenhuis na een zoveelste behandeling had ik stop en go met echt een oma voor me en ja opeens ging alles weer vlot maar remde ze met alle kracht en ja, ........ikke bonk erop alhoewel ik zeer traag reed maar het is me nu eenmaal gebeurd.
Het ziet er niet erg uit maar vandaag toch al 2 nieuwe ( S60) en dwarsarm bezorgd en verder maar hopen dat ik die kap en de bumper voorlopig weer in vorm krijg.
De grille zit ondertussen alweer enige mate goed en als het me lichamelijk morgen lukt begin ik met de demontage.
De lampen heb ik gehaald daar onder de kap langs beide kanten het kunstof van de lampen gebroken is, wel sterk glas.
De oudere Peugeot 207 voor me zal ik maar niet beschrijven hoe die achteraan eruit zag maar was toch een serieuze deuk.
Dan zei de dame me dat het haar 4e ongeval was bij het remmen en ze nu echt angst heeft, wat zal men zeggen?
Belangrijkste is dat niemand gekwetst is maar ik erger me dood.
Poging tot foto's plaats ik.
Grts Paul
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Paul

Subject:

Re: Dom gelopen.....

· 
Posted: 09.02.2022 - 17:12  ·  #2
Nog eentje.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 18:36  ·  #3
Ja Paul, da's balen maar als ik dat zo lees is de schade aan je ego erger dan aan de auto, want dat lijkt wel mee te vallen (alhoewel er onderhuids altijd nog wel meer mis kan zijn, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk hier). Komt wel weer goed lijkt me. En ja, je hieraan ergeren kan ik me helemaal voorstellen, maar het hier van je af schrijven helpt een hoop :-)
Is de klep omhooggekomen of staat hij open bij de foto's. Kan je het plastic niet weer uitdeuken? Warm maken met haardroger of (voorzichtig) met warmtepistool / verfbrander of hoe heet zo'n ding, en dan van binnenuit naar buiten duwen. Ook de bevestigingen en uiteinden van de bumper nakijken, die willen wel eens naar buiten komen en daar knappen bij de wielkast. Best zou zijn even de bumper eraf nemen en goed bekijken of er geen schade onder zit.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 19:50  ·  #4
Balen Paul, hopelijk goed te repareren.
De lampen (pre-facelift maar dat past prima) had ik wel gratis voor je liggen gehad, die liggen hier toch maar te liggen.
Paul

Subject:

· 
Posted: 09.02.2022 - 20:18  ·  #5
Hallo, merci voor de tips en het aanbod maar gefrustreerd ben ik niet hoor, alleen door bepaalde omstandigheden moet de V momenteel doen waarvoor hij gemaakt is, starten en rijden....
Weer er bovenop krijgen, algemeen dan, is meer een hobby en zoiets stom is dan ergerlijk maar vandaag is het al beter ;)
Maar ja de "niet zichtbare schade" is erger, vandaar de lampen ( zijn wel van een S60 2003) en bovenste dwarsbalk, mijne heeft een serieuze kneep en aan de afgebroken stukken van de lampen te zien verwacht ik nog het een en ander morgen.

Voor mijn motorkap vrees ik het meeste daar terplaatse op het moment van het ongeval de hele bumper over de kap zat en de grill helemaal erin.

Merci voor de goede raad maar met de verfblazer of fohn was ik sowieso van plan maar belangrijk is dat de lichten weer vast zitten en alles voorlopig weer een beetje deftig geplaatst zit.

Het is echt van moeten, want zaterdag 1200km heen en weer naar Duitsland, nieuwe woning in juni daarom.
Ik stel jullie reactie echt enorm op prijs en laat morgen meer zien als tenminste het kan doorgaan ( mijn toestand en het weer ;).
Fijne avond nog en grts,
Paul
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.02.2022 - 17:36  ·  #6
Toch ziet die motorkap van de foto bekeken niet echt verkeerd uit voor zover te zien.
(Je kent Marktplaats veronderstel ik? Daar staan er voortdurend nette voor weinig op)

Hoe dan ook succes!
Paul

Subject:

Kleine update

· 
Posted: 11.02.2022 - 08:26  ·  #7
Zo, gisteren tussen de druppels door toch het een e ander kunnen doen en inderdaad zoals ik al vressde heeft mijn kap een kraak wordt dus zoeken, 456 Saphire black maar moet door andere prioriteiten hier een week of 2 mee wachten.
Nieuwe occasion dwarsbalk erin met 2 nieuwe occasion lampen, wat puin ruim en plooien en buigen maar is al zover af.
Straks afspraak om lichten te regelen en kuisen en polieren zal voor volgende week zijn.
En een verfbrander is ideaal.....
De kap sluit en opent wel mooi maar staat langs beide kanten ongeveer een cm hoog.
Voorlopig alvast een paar foto's.
Paul

Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 08:33  ·  #8
Verdere foto's
Paul

Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 08:36  ·  #9
vb 1 lamp
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 09:17  ·  #10
Paul

Subject:

· 
Posted: 11.02.2022 - 16:49  ·  #11
Hi, ja, inderdaad de dwarsbalk had beter schuin naar beneden geknikt maar neen, was net andersom. Had hem mee naar de garage vandaag om de lichten te regelen en zo op het eerste zicht vergeleken is hij naar boven geplooid.
C'est la vie, morgen 2x dwars door Nederland richting grens Emmen en deze rit maakt al veel goed ;).
Dus wie het ook zij, als je een zwarte V70 ziet met een bult op de neus, het zijn wij.
Fijn weekend aan iedereen.
Grts Paul

Selected quotes for multi-quoting:   0