Nondeju! Nadat ik 2 weken geleden een oranje motorlampje kreeg met de een melding die sloeg op de canister purge valve en de nokkenassolenoide heb ik een nieuwe valve besteld en een pakking voor de solenoide. Kreeg dit binnen en kon me helaas niet bedwingen. Dus heb gauw de valve vervangen, met het risico dat er iets niet goed zou gaan uiteraard!
Na het vervangen heb ik de codes verwijderd om een rondje te gaan testrijden, maar al aan het einde van de straat begon de auto te stotteren. Alsof hij op een cilinder minder liep. Nog maar 5 minuten doorgereden, maar elke keer als de toeren onder de 1500 tpm kwamen begon hij te stotteren en onregelmatig te lopen.
De codes die ik vervolgens uit heb gelezen zijn:
CEM-1A5D Communication with ETM
CEM-1A61 Communication with TCM
ECM-4000 Canister purge (CP) valve
Jullie een idee wat er fout kan zijn gegaan? Voor het vervangen brandde wel het oranje motorlampje, maar hij liep verder perfect...
Na het vervangen heb ik de codes verwijderd om een rondje te gaan testrijden, maar al aan het einde van de straat begon de auto te stotteren. Alsof hij op een cilinder minder liep. Nog maar 5 minuten doorgereden, maar elke keer als de toeren onder de 1500 tpm kwamen begon hij te stotteren en onregelmatig te lopen.
De codes die ik vervolgens uit heb gelezen zijn:
CEM-1A5D Communication with ETM
CEM-1A61 Communication with TCM
ECM-4000 Canister purge (CP) valve
Jullie een idee wat er fout kan zijn gegaan? Voor het vervangen brandde wel het oranje motorlampje, maar hij liep verder perfect...