Dotz of toch maar Volvo velgen?

Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Dotz of toch maar Volvo velgen?

· 
Posted: 28.11.2014 - 19:27  ·  #1
Met de koude op komst, wil ik mijn recent aangeschafte V70 van winterpantoffels voorzien. Het rubber zal Nokian WR A-3 worden maar de velgen weet ik nog niet. Gelet op de looks en prijs ben ik momenteel gecharmeerd van DOTZ Freeride Silver velgen. Staan m.i. Goed onder een V70.

Voor zover ik kan nagaan best redelijke kwaliteit maar ik vraag mij af of deze vergelijkbaar of behoorlijk minder zijn dan de kwaliteit van Volvo velgen? Ik vermoed dat de voorkeuren hier al snel zullen neigen naar Volvo velgen maar ik lees graag onderbouwde reacties.

Ik kan niet goed achterhalen of de DOTZ velgen minder/gelijk/beter dan Volvo velgen bestand zijn tegen pekel en ander winters kwaad.

Wie weet hierover iets zinnigs te zeggen?
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Dotz of toch maar Volvo velgen?

· 
Posted: 28.11.2014 - 20:03  ·  #2
mijn vader heeft lm velgen met een sneeuw/pekel icoontje op de velgen, schijnbaar zijn ze dan voorzien van een extra coating oid die beter bestand is tegen winterse omstandigheden.... dotz is geen echt topmerk dus moet je misschien ook geen echt topmerkkwaliteit verwachten, een optie voor de winter is dan om je velgen te plastidippen als extra bescherming...
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 28.11.2014 - 20:13  ·  #3
Ik heb geen ervaring met het merk Dotz maar wel met Borbet, OZ en nu Dezent. Dit zijn toch alle drie A-merk velgen maar geen van deze kunnen tippen aan de Thor velgen, welke ik nu voor de zomerbanden gebruik. Eerder zijn deze Thors ook in de winter aan pekel bloot gesteld, maar geen enkel spoor na gelaten.
Dat zegt dus niets over de kwaliteit van de Dotz velgen, dat klopt, maar wel over de superieure kwaliteit van origineel Volvo.

De drie genoemde merken heb ik maximaal 5 jaar gebruikt maar die zagen er beroerder uit dan de nu bijna 10 jaar oude Thors. Met uitzondering van de stoeprandschade aan de Thors, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de velgen maar aan het lompe parkeergedrag van de vorige eigenaar. Op en naast de beschadigingen is geen enkel spoor van aantasting door pekel te zien, terwijl de lak op die plek toch echt weg is.
koopje
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 28.11.2014 - 20:20  ·  #4
En laat ik nu ''toevallig'' een setje Thor velgen hebben liggen voor de verkoop. :D
Ofschoon ze gebruikerssporen hebben is het wel een nette set voor het monteren van winterbanden.
forumprijsje 4 stuks voor 200 euro ?

gr. Andor
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.11.2014 - 23:51  ·  #5
Volvo laat ook vrij veel velgen bij Borbet fabriceren.
Die op mijn avatar is daar een voorbeeld van.
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2014 - 09:12  ·  #6
Thor's smoelen inderdaad goed onder een V70 maar zijn 17" en ik zoek 16" velgen. Misschien Ursa's maar die lijken mij lastig schoonmaken.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 30.11.2014 - 11:44  ·  #7
Zelf heb ik originele "Orbit" velgen met winterbanden onder de V70 zitten. Vindt ze zelf erg fraai en zijn goed schoon te maken. Bovendien worden er genoeg op MP aangeboden.

Groet, Hans.

Selected quotes for multi-quoting:   0