Quote door Mark
Nou Olaf, dat vind ik in dit topic wel mee vallen.
Lees toch echt dat mensen voor korte stukjes de fiets pakken en anderen het afraden de Dpf door te boren.
En of dat advies nu om milieu- of financieel gewin is moet uiteindelijk een ieder voor zich uitmaken.
Persoonlijk zou dat voor mij zeker een zwaarwegend argument zijn.
Als je het echt goed voor hebt met het milieu rijd je uberhaupt geen oude vervuilende Volvo maar ga je voor een kleine licht zuinige auto, en gezien jou auto geschiedenis heb je je zelf ook behoorlijk schuldig gemaakt aan die vervuiling
Ik ben wel met je eens dat een beter milieu bij jezelf begint :thumb:
Zuinig en schoon zijn 2 verschillende dingen , de laatste daar probeert men het een en ander aan te doen .
En dat is nodig .
Je hebt mijn onderschrift gelezen heel goed :thumb:
, ik ben echt geen heilig boontje , maar een oldtimer rijden , die een paar duizend km per jaar max rijdt , moet wat mij betreft kunnen ,is overigens een goed afgestelde v8 met 16k op de klok in de 15jaar dat ik hem heb , wel 3 jaar daar van restauratie .
EN om het af te maken , ik maak al mijn eigen stroom en heb een cv hout kachel , in de laatste 5 jaar mijn huis uit eind 60 geheel voorzien van isolatie , dak , muren en glas , alleemaal voor milieu , nee hoor dat was niet de eerste gedachte , maar wel goed voor portomonnee en het milieu .
Ik rij ook nog is een d5 inderdaad , met tuning , maar gewoon de egr en de roetfilter nog werkend , was verbruik gerelateerd om is te proberen .
Ik ben dus verre van een milieu freak , maar in het geval van het roetfilter verwijderen of on klaar maken , vind ik een ander verhaal .
Ik denk dus afgezien van de oldtimer aardig mijn best doe , en de Porsche heeft overigens gewoon een kat en zou zelf in Callifornia op de weg mogen , waar ze een van de strengste emissie eisen hebben .
Dus mijn advies lekker die roetfilter eronder laten zitten , beter voor ons allen .
Mijn punt is eigenlijk , vooral het feit dat de beslissing in geval van roetfilter alleen gemaakt wordt vanwege het eigen belang , met argumenten verbruik of een motor die vervuild , maar dat de buurman zijn longen vervuild is niet erg .
Ik ben niet tegen auto's , maar we moeten er beter of gewoon goed mee omgaan , onze auto's . :thumb:
En dus niet altijd het eigenbelang voorop stellen , het is al zo onvriendelijk overal door al dat ikke ikke ikke