Een maandje terug ineens een gepiep achter , leek alsof er wat los in de auto lag , maar niets gevonden , was weer poos weg , en viel me op dat het verdween als het nat was , achter de boel is goed schoon gewassen , dat is de wielophanging met hoge druk afgespoten , en dat hielp voor een paar dagen , maar telkens kwam het terug .
Auto op de brug gezet , maar niet meteen iets verdachts kunnen vinden .
Dus maar poosje door gereden , en het het was steeds meer aanwezig .
Rechts opeens ook wakker geworden , ook af en toe een piep , nu was de lol er wel echt af , irritant dit , dus op de brug maar weer , en maar is de afdekking van die draagarmbussen verwijderd , die voor aan de carroserie zitten , roestbende bleek , er blijft daar dus een hoop troep zitten , en het droogt daar niet makkelijk op , de buitenkant van die bussen zijn blank metaal , en roesten dus makkelijk .
Schijnt een euvel te zijn , begreep ik , na wat zoeken op het net , komt vaak voor ook bij de andere merken die het zelfde platform gebruiken als de v70nn
Op ebay.de een tool gekocht (84Euro) zodat je niet het hele subframe hoeft te laten zakken , alleen de draagarm-link los en de schokbreker , en natuurlijk de draagarmbus , daarna wat kracht erop met een spanbandje vast gezet net genoeg ruimte om de tool te kunnen gebruiken .
Mijn auto heeft sportonderstel , is paar cm lager en nivomat , misschien dat de standaard auto iets makkelijk wat meer ruimte aanwezig is .
kompleet verrot , dat scheelt met verwijderen(hoefde nu niet met de tool ) , pakte rubber er zo uit , een klap met beitel de ring naar binnen geslagen , viel ie er zo uit .
Oude rotte bus
de nieuwe erin geperst , je draait hem vast tot ie niet verder kan , dan zit ie op de juiste diepte , op draagarm zit uitsparing , dat staat netjes in vida , zodat rubber onder de juiste hoek komt , en rubber niet onder spanning erin komt te zitten .
Is op de eerst foto wel te zien links .
Heb de boel daarna behandeld met fluidfilm tegen roest , al zal het mijn tijd wel duren .
Het is geen APK afkeur begreep ik van maat me (keurmeester), ik vond de auto wel beetje slap geworden achter , en het is duidelijk merkbaar beter en strakker geworden , dus blij mee , ook had ik af en toe een trilling en bonk in de auto , die ik niet thuis kon brengen , dacht banden en stabilisator stangen , maar bleek dus de draagarmbussen te zijn .
De tool ligt hier is te leen .
Auto op de brug gezet , maar niet meteen iets verdachts kunnen vinden .
Dus maar poosje door gereden , en het het was steeds meer aanwezig .
Rechts opeens ook wakker geworden , ook af en toe een piep , nu was de lol er wel echt af , irritant dit , dus op de brug maar weer , en maar is de afdekking van die draagarmbussen verwijderd , die voor aan de carroserie zitten , roestbende bleek , er blijft daar dus een hoop troep zitten , en het droogt daar niet makkelijk op , de buitenkant van die bussen zijn blank metaal , en roesten dus makkelijk .
Schijnt een euvel te zijn , begreep ik , na wat zoeken op het net , komt vaak voor ook bij de andere merken die het zelfde platform gebruiken als de v70nn
Op ebay.de een tool gekocht (84Euro) zodat je niet het hele subframe hoeft te laten zakken , alleen de draagarm-link los en de schokbreker , en natuurlijk de draagarmbus , daarna wat kracht erop met een spanbandje vast gezet net genoeg ruimte om de tool te kunnen gebruiken .
Mijn auto heeft sportonderstel , is paar cm lager en nivomat , misschien dat de standaard auto iets makkelijk wat meer ruimte aanwezig is .
kompleet verrot , dat scheelt met verwijderen(hoefde nu niet met de tool ) , pakte rubber er zo uit , een klap met beitel de ring naar binnen geslagen , viel ie er zo uit .
Oude rotte bus
de nieuwe erin geperst , je draait hem vast tot ie niet verder kan , dan zit ie op de juiste diepte , op draagarm zit uitsparing , dat staat netjes in vida , zodat rubber onder de juiste hoek komt , en rubber niet onder spanning erin komt te zitten .
Is op de eerst foto wel te zien links .
Heb de boel daarna behandeld met fluidfilm tegen roest , al zal het mijn tijd wel duren .
Het is geen APK afkeur begreep ik van maat me (keurmeester), ik vond de auto wel beetje slap geworden achter , en het is duidelijk merkbaar beter en strakker geworden , dus blij mee , ook had ik af en toe een trilling en bonk in de auto , die ik niet thuis kon brengen , dacht banden en stabilisator stangen , maar bleek dus de draagarmbussen te zijn .
De tool ligt hier is te leen .