Draagarmen klaar voor vervangen?(pics)

Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Draagarmen klaar voor vervangen?(pics)

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:49  ·  #16
Ik weet niet of er veel verschil zit tussen Febi en Meyle HD. Denk persoonlijk dat dat HD tussen de oren zit, want dan zou er ook een niet HD versie moeten zijn? Eentje die dus minder is dan OEM?
De fuseekogels heb ik van Lemforder. Let er wel op dat je de juiste fuseekogels besteld, dus niet die voor de oude draagarmen. Bij de stalen draagarmen moet je lmi26795 hebben.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:56  ·  #17
het gaat niet specifiek om dat "HD" hoor.

Meyle noemt die dingen gewoon zo, in Vida staan ze als taxi/police uitvoering... Maar aangezien het de stalen variant is die vanaf een bepaald moment gebruikt is heb je niet zoveel keus... enige alternatief blijkt dus Febi te zijn en die liggen nog eerder op apengapen.

Ik volg denk ik ook het voorbeeld van Ries, Stop er weer meyle onder en pak er lemforder kogels bij. Die dingen kosten bij een dealer 100 per stuk :'(
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 16:16  ·  #18
Quote door MTE

dealer roept : 288 incl. btw voor een draagarm zoals Ries en ik m hebben en 93,77 voor de bijbehorende fusee kogel.... Die fusee kogel schijnt in ergens 2007 een andere maat te hebben gekregen(?) gevalletje van ; leuker kunnen we het niet maken :-))

@tom, jouw linkje geeft een alu versie.

Als ik naar jou foto kijk, lijken het anders gewoon aluminium draagarmen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 18:08  ·  #19
Ik heb ook die Meyle HD staal voor de S60 2008, was eigenlijk geen kueze.
ZIt er al een tijdje onder, zal ook eens kijken hoe ze er bij staan maar vorige keer leek het wel oke.

Heb ook gevraagd bij de dealer naar de losse rubbers, kwam op ruim 150 euro voor 4 rubbers meen ik. Aardig aan de prijs dus, en dan maar hopen dat die wel lang mee gaan.

Fuseekogels voor staal heeft Lemforder nu wel weer? Kon ik toen ook niet vinden dacht ik, weet zo even niet wat ik er nu onder heb.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 18:09  ·  #20
Trouwens... Kunnen we niet de oude aluminium draagarmen en fuseekogel monteren ipv staal?
Afmetingen en montage is toch hetzelfde?
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 19:22  ·  #21
Dat is wellicht nog een optie als het fuseestuk hetzelfde is. Dat moet je wel even de juiste stuuruitslagbegrenzers mee bestellen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 19:36  ·  #22
@ Tom, zijn echt van staal.

@jeroen & Musicus, de vraag of staal niet vervangen kan worden is hier meen ik wel eens eerder voorbij gekomen. Dat zou om welke reden dan ook niet mogelijk zijn (??) Er zal toch ergens ook wel een reden zijn waarom men is overgestapt van alu naar staal. Ook zou de maat van de fusee kogel ergens gewijzigd zijn.

In vida zie je bij het selecteren wel dat er een grens is obv de VIN. Maar wat nu welke maat zou hebben kom ik in vida niet tegen en toen ik belde voor de prijzen kon het magazijn me er ook niks over vertellen. "gaat obv vin meneer, dat geven we door en dan gaan we ervan uit dat"het goed komt.....
Dus daar gaan we ook maar gewoon vanuit :happy:
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 20:50  ·  #23
Quote door MTE

@ Tom, zijn echt van staal.

@jeroen & Musicus, de vraag of staal niet vervangen kan worden is hier meen ik wel eens eerder voorbij gekomen. Dat zou om welke reden dan ook niet mogelijk zijn (??) Er zal toch ergens ook wel een reden zijn waarom men is overgestapt van alu naar staal. Ook zou de maat van de fusee kogel ergens gewijzigd zijn.

In vida zie je bij het selecteren wel dat er een grens is obv de VIN. Maar wat nu welke maat zou hebben kom ik in vida niet tegen en toen ik belde voor de prijzen kon het magazijn me er ook niks over vertellen. "gaat obv vin meneer, dat geven we door en dan gaan we ervan uit dat"het goed komt.....
Dus daar gaan we ook maar gewoon vanuit :happy:

Met stalen draagarmen heb je ook andere fuseekogels. En daarbij horen dan weer andere fuseestukken, want de kogel is een fractie kleiner (of groter). En om het helemaal ingewikkeld te maken zijn er rond de overgang van alu naar staal fuseestukken gebruikt met hetzelfde artikelnummer maar met een verschillend kogelgat. Hier ben ik toendertijd flink mee in verwarring gekomen:

klik-klak-aandrijfas-t28370.html

Vòòr mijn Febi draagarmen had ik Meyle hd draagarmen en kogels. Kostte 6 jaar geleden €154,- compleet bij motointegrator.de en hebben het 100k volgehouden. Toen ik ze verving waren ze nog zekers niet op.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 21:20  ·  #24
Net even je beleving met je nummers terug gelezen Hans, das iets waar je echt niet blij van gaat worden als je daar bij garage het stoepje achter komt. Zeker niet als dat je enige vervoer middel is.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 23:09  ·  #25
Ik heb stalen draagarmen en heb zelf de rubbers vervangen 100k geleden. Ik heb toen originele Volvo rubbers gebruikt. Nog steeds scheurvrij.
Het verwijderen is wat lomp werk, maar het er in persen ging echt goed met een kleine werkplaats pers. De uitlijning is alleen kritisch voor de vlak liggende bus.

Ik heb toen een 2e hands setje draagarmen gebruikt om rustig te reviseren.
Ik heb mijn oude draagarmen nog liggen, dus mocht je een setje willen maken, dan kun je die van mij wel krijgen voor een goede fles wijn.
Marcel@V70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 23:30  ·  #26
Je kunt ook Powerflex Pu rubbers overwegen. Je huidige draagarmen de rubber bussen vervangen voor de powerflex, wel wat werk ;-)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2024 - 06:34  ·  #27
Quote door koennie

Ik heb toen een 2e hands setje draagarmen gebruikt om rustig te reviseren.
Ik heb mijn oude draagarmen nog liggen, dus mocht je een setje willen maken, dan kun je die van mij wel krijgen voor een goede fles wijn.

Dat is geen slechte manier en een mooi aanbod , wil ze idd wel overnemen.
Denk wel dat je mailbox vol zit want krijg error 256 (?)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.10.2024 - 10:43  ·  #28
Quote door Marcel@V70

Je kunt ook Powerflex Pu rubbers overwegen. Je huidige draagarmen de rubber bussen vervangen voor de powerflex, wel wat werk ;-)

Zou ik bij een dagelijkse auto niet zo snel doen. Je levert volgens mij best wat comfort in. En een Volvo is sowieso al geen beste 'stuur auto' dus dat zou best zonde zijn (denk ik)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2024 - 11:16  ·  #29
Quote door koennie
Ik heb stalen draagarmen en heb zelf de rubbers vervangen 100k geleden. Ik heb toen originele Volvo rubbers gebruikt. Nog steeds scheurvrij.

Hoe duur waren die toen dan?
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 01.10.2024 - 19:53  ·  #30
Ik heb er 4 jaar geleden €140 voor betaald bij de Volvo dealer.
Dit kosten de powerflex bussen jaren terug- zie foto
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0