Draagarmen klaar voor vervangen?(pics)

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Draagarmen klaar voor vervangen?(pics)

· 
Posted: 30.09.2024 - 00:38  ·  #1
Vandaag even wielen gewisseld wat een prima gelegenheid is om even te kijken hoe eea er bij staat.

Op zich alles prima maar de draagarmen deden me toch even afvragen … wat zeggen jullie obv deze foto’s ? Nieuwe eronder zetten of is dit een normaal beeld ?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Draagarmen klaar voor vervangen?(pics)

· 
Posted: 30.09.2024 - 05:05  ·  #2
Tijd voor nieuwe rubbers, of idd compleet nieuwe draagarmen..
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 12:10  ·  #3
Nieuwe draagarmen met meteen een setje nieuwe fuseekogels. Alles weer fris!
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 12:33  ·  #4
Was er al bang voor maar goed wat moet dat moet en idd wat jij zegt Tom, gelijk maar de fusee kogels

Wat me wel een verbaast...
Wat je ziet zijn Meyle HD stalen draagarmen die er april 2022 zijn ingezet met km stand 175k km. we zitten nu op 235k km , das 60k km later in 2,5 jaar. waar de garage me toen 175 per draagarm op de balie voor rekende als ik de factuur ff bekijk.

Is dat normaal zo snel ? Die Originele volvo dingen hebben het dus 175k km uitgehouden.

vraag me daarom ook af of die originele volvo draagarm rubbers in de meyle hd armen kunnen.,..
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 12:46  ·  #5
Ik heb Febi's onder mijn V70 zitten en die hebben het nog geen 25K volgehouden, rubbers liggen er al los in. Nu toch weer Meyle HD besteld maar begin nu toch te twijfelen als ik jou ervaring zo lees..
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 13:09  ·  #6
Quote door ries123

Ik heb Febi's onder mijn V70 zitten en die hebben het nog geen 25K volgehouden, rubbers liggen er al los in. Nu toch weer Meyle HD besteld maar begin nu toch te twijfelen als ik jou ervaring zo lees..

Wat wilde je dan doen ? weer Febi? Met de Stalen variant heb je meen ik wat minder keus dan de alu draagarmen.

Net even op Skandix gekeken.

Draagarm links 30760586
links volvo origineel €283.52
links Meyle HD €168.67

Die Meyle kost op de autodoc 99,77

Echter , uiteindelijk gaat het om de rubbers. Die kun je bij de dealer ook los kopen. Ik heb alleen geen idee hoe eenvoudig je die rubbers erin krijgt en of ze in een meyle of Febi draagarm wel gaan passen.

Moet zeggen dat ik wel steeds meer naar de balie van de dealer neig. kost meer maar als je dan weer ruim 150k verder kunt....
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 13:52  ·  #7
Ik heb Lemforder armen onder mijn S80 geplaatst, dat is wat Volvo ook origineel monteert (voor zover ik weet).
Nadeel van zelf rubbers persen is dat je best een zware pers nodig hebt, en je moet ze ook onder de juiste hoek er in persen, anders scheuren ze al weer snel. Qua gemak (en tijd) zou ik ook eerder voor een setje armen gaan. De oude armen kan je wss nog wel voor 2 kratjes bier kwijt aan een liefhebber :P

Lemforder:
https://www.motointegrator.de/…inks-vorne
67 euro. Rechts is op dit moment uitverkocht, maar die zullen vast wel weer op voorraad komen binnenkort
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 14:10  ·  #8
dealer roept : 288 incl. btw voor een draagarm zoals Ries en ik m hebben en 93,77 voor de bijbehorende fusee kogel.... Die fusee kogel schijnt in ergens 2007 een andere maat te hebben gekregen(?) gevalletje van ; leuker kunnen we het niet maken :-))

@tom, jouw linkje geeft een alu versie.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 14:46  ·  #9
Dat is het hele probleem. De stalen versie is niet of bijna niet van Lemforder verkrijgbaar. Ik heb ze laatst vervangen voor Febi, maar als ik het bericht van Ries lees dan stelt dat me niet gerust......
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 14:51  ·  #10
Hier ook Febi, 20k geleden.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:11  ·  #11
Quote door Musicus

Dat is het hele probleem. De stalen versie is niet of bijna niet van Lemforder verkrijgbaar. Ik heb ze laatst vervangen voor Febi, maar als ik het bericht van Ries lees dan stelt dat me niet gerust......

nee , dat snap ik maar dat betekent dat die meyle dingen nog soort van , het best alternatief zijn (?)

bedoel, als je ze af zet tegen de stalen jongens van de dealer a 288 eurootjes. ( ben je er met alle waarschijnlijkheid wel vanaf.)

overigens, van welk merk pakken jullie dan de fusee kogels ? Lemforder ?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:17  ·  #12
Volvo reviseert die dingen ook. Je krijgt dus geen nieuwe! Ik moet zeggen dat ik niet altijd even te spreken ben over revisie door Volvo. Ik heb een paar jaar gelden originele Volvo draagarmen gekocht, maar aan een kant komt het rubber inmiddels los van de draagarm.
Ook de (rem)brackeds heb ik van Volvo, maar daar zat de roest al onder de coating. Die coating was zo dik opgebracht dat de remblokken niet eens direct pasten.
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:20  ·  #13
Ik monteer die Meyle-HD gewoon en ga eens bijhouden hoe snel die slijten. Ik rijd zo'n 20k per jaar en heb ze al in huis dus het moet dan maar. De oude Febi draagarmen ga ik proberen om te reclameren onder garantie. En wellicht koop ik een set gebruikte stalen armen en ga ik eens kijken of ik daar nieuwe rubbers ingeperst krijgt. Meest duurzaam zijn die Poly bussen, alleen lever je dan wel in op comfort.

Wat MTE zegt, 290 euroballen bij de dealer voor 1 arm. Ik had 2 draagarmen voor 150. Dat is toch 1/3 van de prijs. Als ze het dan minder lang volhouden is dat enigzins te rechtvaardigen door de prijs.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:40  ·  #14
Quote door ries123

Ik monteer die Meyle-HD gewoon en ga eens bijhouden hoe snel die slijten. Ik rijd zo'n 20k per jaar en heb ze al in huis dus het moet dan maar. De oude Febi draagarmen ga ik proberen om te reclameren onder garantie. En wellicht koop ik een set gebruikte stalen armen en ga ik eens kijken of ik daar nieuwe rubbers ingeperst krijgt. Meest duurzaam zijn die Poly bussen, alleen lever je dan wel in op comfort.

Wat MTE zegt, 290 euroballen bij de dealer voor 1 arm. Ik had 2 draagarmen voor 150. Dat is toch 1/3 van de prijs. Als ze het dan minder lang volhouden is dat enigzins te rechtvaardigen door de prijs.

Denk dat zoals je het beschrijft zo'n beetje het enige ok alternatief is.Jij pakt ook direct je kogels mee? Ben benieuwd waar jij het spul besteld hebt.
ries123
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 30.09.2024 - 15:47  ·  #15
Quote door MTE

Denk dat zoals je het beschrijft zo'n beetje het enige ok alternatief is.Jij pakt ook direct je kogels mee? Ben benieuwd waar jij het spul besteld hebt.

Kogels zijn destijds al vervangen door Lemförder, dus die laat ik zitten. Ik bestel normaal gesproken bij Motointegrator, Wagner autoteile of Lott. In dit geval waren ze bij eerstgenoemde het goedkoopst. Even via daparto.de op onderdeelnummer zoeken.

Selected quotes for multi-quoting:   0