Ik heb nu mijn derde set eronder in 4 jaar tijd, waarvan de eerste een Pro-parts met PU bussen was (rommel!!) ik hoor dat het ook erg te maken heeft met de rijstijl, zeker met een XC90 kunnen ze hard gaan, sportieve rijder in een XC90 V8 kan ze half jaarlijks alvast bestellen...
Maar op de classic V70R heb ik weer 400.000+km met de originele van de dealer gehaald.
Het lijkt me dus handig om aan de garage aan te geven dat jij de draagarmen wilt behouden (dat ze die in de kofferbak oid leggen).
Dan kan jij zoals ik eerder aangaf mooi die gebruiken om er de juiste rubbers in te laten persen. Zit je de volgende keer op rozen.
Voor zover ik weet zijn Lemforder OE, maar verbeter me maar als ik er naast zit..
Ik was nu 153 euri kwijt voor de HD's bij onze duitse vrienden (motointegrator), maar de prijzen fluctueren een beetje, tientje meer-minder.
ik was voor de Meyle HD's inclusief fuseekogels €154 kwijt bij motointegrator.
Ik heb net als DJ ook bilsteins B4 eronder. Mijn ervaringen hiermee zijn eigenlijk ook idem dito. Grote oneffenheden zoals drempels worden comfortabel genomen, maar een slecht wegdek wordt genadeloos afgestraft. Dus eerder of later ga ik toch nieuw rubber in mijn oude draagarmen laten persen en deze weer monteren.
Ik heb nu mijn derde set eronder in 4 jaar tijd, waarvan de eerste een Pro-parts met PU bussen was (rommel!!) ik hoor dat het ook erg te maken heeft met de rijstijl, zeker met een XC90 kunnen ze hard gaan, sportieve rijder in een XC90 V8 kan ze half jaarlijks alvast bestellen...
Maar op de classic V70R heb ik weer 400.000+km met de originele van de dealer gehaald.
Je hebt dus al voldoende ervaring hiermee, kan ik dan ook een hulplijn inschakelen als het niet mocht lukken?
Zie namelijk dat je erg dicht bij zit en nu denk ik zelfs dat ik je auto wel eens bij mij in de straat geparkeerd heb gezien haha.
Ik heb net als DJ ook bilsteins B4 eronder. Mijn ervaringen hiermee zijn eigenlijk ook idem dito. Grote oneffenheden zoals drempels worden comfortabel genomen, maar een slecht wegdek wordt genadeloos afgestraft.
Ah goed om te lezen, heb ook Bilstein B4's klaarliggen om te monteren. Draagarmen moet ik ook nog vervangen.
Per ongeluk zal niet zomaar gaan, aangezien de alu en stalen armen ook andere fuseekogels hebben, maar goed, er kan gewisseld zijn idd. Ook in andere discussies hebben we gezien dat Volvo's beleid om bepaalde onderdelen te monteren niet altijd helemaal de 'Duitse' logica volgt (het is niet altijd zo logisch als je zou denken), dus laten we het houden op dat eenieder wel weet (of kan en) welk materiaal draagarm er onder zijn of haar auto zit, en al naar gelang een vervanging kan bestellen.
Ik sluit me aan bij Bart. Overigens had mijn oude 02-2007 V70 T5 ook stalen draagarmen. In 2013 of zo toen ook eens een afspraak gemaakt met Dennis die de draagarmen zou vervangen. Helaas kon ik zonder dat de reparatie was uitgevoerd weer naar huis, want er waren alleen maar aluminium draagarmen op voorraad...
En dat ging dus niet. Vervolgafspraak verliep beter.
Met perongeluk bedoel ik ook meer van de garage/eigenaar heeft aluminium besteld omdat er ergens staat dat er Lemforder onder zit en dus zijn dat de juiste.
Heb net even een foto gemaakt om te laten zien dat mijn draagarmen overduidelijk aan vervanging toe zijn.
Man wat een speling tijdens vol sturen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).