Beste forumgenoten,
Mijn recent aangeschafte Bolbo 2.0 (V70nn 2.4D MY09, D5244T5 blok met geartronic automaat, 163.000km) vind ik nogal dreunen in het interieur bij stationair, vooral bij koude motor. Buiten de auto klinkt de motor soepel, trilt weinig en klinkt een stuk zachter dan binnen. Er worden dus trillingen doorgegeven aan de carrosserie. De motor loopt wel mooi rond.
Als je iets boven stationair komt is het weg, en rijden doet 'ie verder heerlijk, op de snelweg heerlijk stil etc. De automaat in D, N of P maakt geen verschil, dus ik denk niet dat het aan de bak ligt.
De V70nn heeft geen vacuum motorsteunen zoals de V70n, dus geen extra demping bij stationair. Dus zullen er wellicht iets meer trillingen doorkomen dan bij de N, maar ik vind dit toch wel storend.
Het zou mij verbazen als de motorsteunen al aan vervanging toe zijn bij 163.000km, maar ze zijn wel 10 jaar oud dus wellicht toch niet zo gek.
Het rubber van de zichtbare torquesteun bovenop het blok is ingescheurd, die ga ik binnenkort vervangen voor een Febi exemplaar. Die heeft dan hopelijk al wat soepeler rubber dan dit origineel.
Ter referentie:
Volledig ander design qua steunen dan de V70n, zie de steunen op skandix.de.
- Passagierszijde, partnr. 31257674 voor mijn auto.
- Passagierszijde onder, partnr. 31277313. Vermoedelijk vergelijkbaar met de 'distributiesteun' van de N.
- Bestuurderszijde onder, partnr. 31316875
- Passagierszijde boven torquesteun (partnr 31670126)
Wellicht pak ik ze op den duur allemaal aan, maar welke is de meest verdachte om trillingen aan de carrosserie door te geven?
Mijn vragen:
Zijn de motorsteunen van de V70nn een beetje fatsoenlijk te vervangen? Gaat dat zin hebben?
Zijn er FOMOCO steunen die hetzelfde zijn maar ineens de helft minder kosten?
Is dat zelf te doen, net als bij de V70n, op een vergelijkbare manier? (Wat bevestigingen los, motor iets opkrikken, steun vervangen)
Tips & tricks welkom!
Mijn recent aangeschafte Bolbo 2.0 (V70nn 2.4D MY09, D5244T5 blok met geartronic automaat, 163.000km) vind ik nogal dreunen in het interieur bij stationair, vooral bij koude motor. Buiten de auto klinkt de motor soepel, trilt weinig en klinkt een stuk zachter dan binnen. Er worden dus trillingen doorgegeven aan de carrosserie. De motor loopt wel mooi rond.
Als je iets boven stationair komt is het weg, en rijden doet 'ie verder heerlijk, op de snelweg heerlijk stil etc. De automaat in D, N of P maakt geen verschil, dus ik denk niet dat het aan de bak ligt.
De V70nn heeft geen vacuum motorsteunen zoals de V70n, dus geen extra demping bij stationair. Dus zullen er wellicht iets meer trillingen doorkomen dan bij de N, maar ik vind dit toch wel storend.
Het zou mij verbazen als de motorsteunen al aan vervanging toe zijn bij 163.000km, maar ze zijn wel 10 jaar oud dus wellicht toch niet zo gek.
Het rubber van de zichtbare torquesteun bovenop het blok is ingescheurd, die ga ik binnenkort vervangen voor een Febi exemplaar. Die heeft dan hopelijk al wat soepeler rubber dan dit origineel.
Ter referentie:
Volledig ander design qua steunen dan de V70n, zie de steunen op skandix.de.
- Passagierszijde, partnr. 31257674 voor mijn auto.
- Passagierszijde onder, partnr. 31277313. Vermoedelijk vergelijkbaar met de 'distributiesteun' van de N.
- Bestuurderszijde onder, partnr. 31316875
- Passagierszijde boven torquesteun (partnr 31670126)
Wellicht pak ik ze op den duur allemaal aan, maar welke is de meest verdachte om trillingen aan de carrosserie door te geven?
Mijn vragen:
Zijn de motorsteunen van de V70nn een beetje fatsoenlijk te vervangen? Gaat dat zin hebben?
Zijn er FOMOCO steunen die hetzelfde zijn maar ineens de helft minder kosten?
Is dat zelf te doen, net als bij de V70n, op een vergelijkbare manier? (Wat bevestigingen los, motor iets opkrikken, steun vervangen)
Tips & tricks welkom!