DRL mistlamp

...

Subject:

Re: DRL mistlamp

· 
Posted: 07.07.2013 - 21:23  ·  #16
Goed bezig man! Super!! :love: :love:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 00:02  ·  #17
Inderdaad geen verkeerde upgrade.
...

Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 00:05  ·  #18
Nee inderdaad. Het kan je maar zo een Condensor schelen! ;)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 23:25  ·  #19
Als je niet perse led's wil, kan het ook met de mistlampen zoals die er nu in zitten. Je hebt dan een CFE nodig, en even langs de dealer om de verlichting in stand 0 ook echt uit te zetten.
De CFE kan dan bij licht uit de mistlichten aan zetten, en je krijgt er direct een Nondejuload aan andere opties bij.
Desnoods gebruik je dan alsnog ledjes in je mistlicht, ben je ook klaar en je hebt geen gedoe met kabeltjes en electronica.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 23:40  ·  #20
Jeroen, dank voor de tip, maar op bovenstaande foto zit dus een LED in de mistlamp, die zie je dus nauwelijks!

De soldeerbout is nog warm, heb het uiteindelijk iets anders aangepast: ik wilde mijn originele mistlampbehuizingen niet beschadigen, maar heb er toch een aftermarket LED unit in weten te klussen. Veel geduld nodig + het afwateringsgat (?) van de mistlampunits. Dat ziet er dan zo uit:

En van de voorkant:

Net even getest en beide lampen doen het...Morgen dus de aansluitingen onder de motorkap voor elkaar krijgen en terug inbouwen, dan ook een foto van het eindresultaat!

Op de laatste foto een idee van het materiaal dat overblijft: een grijze afscherming voor de halogeenlamp, de halogeenlamp zelf, ook de high-power led (waar dus overdag niet zoveel van overblijft), de stelschroef voor de reflector en de rubberen plug voor over het afwatergat.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 23:48  ·  #21
Mooi gedaan André.
...

Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 23:50  ·  #22
Woow André! Netjes hoor! Complimenten! :D :love:
FUNK3
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.07.2013 - 23:51  ·  #23
Dat ziet er niet verkeerd uit! Maar zit er nu en klein beetje ruimte tussen je ledunit en de behuizing van je mistlamp?
En wat bedoel je met afwatering? Je hebt het binnenwerk eruit gehaald en de unit erin gestoken maar heb je geslepen of geveild aan de behuizing van de mistlamp om ze erin te krijgen? En dan wellicht met kit de opening afkitten is het meteen waterdicht :)

Ik wil dit ook maken als je je gebruikt unit ff kan linken?

Ben benieuwd naar de eindfotos maar het ziet er strak uit al.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 00:07  ·  #24
Thanks voor de complimenten!

@Funk: ja, er zit wat ruimte. De unit komt met een beugeltje (eigenlijk een hangbeugeltje maar nu is het een sta-beugeltje geworden), daardoor komt die bijna precies voor de reflector te zitten, dus voor de elektra en het lichtbeeld goed in het midden. Qua lengterichting zitten de LEDs ongeveer bij de extra "rand" in het glas/plastic.

Heb van de afwatering alleen het opstaande randje afgevijld, verder niets veranderd! Zit nu een afdichtringetje tussen, maar de fles transparante kit staat ook al klaar, maar daar twijfelde ik dus nog over :D
Ik heb twee stekkertjes gefabriceerd die precies op de H1 aansluiting van de dop passen, die geven dus de stroom door. Ik ga morgen de originele stekker aan de autokant aanpassen. Uitgangspunt blijft voor mij dat het gemakkelijk weer in originele staat terug te brengen moet zijn.

Ik zoek dan ook ff de link voor je op!
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 01:33  ·  #25
Ik zeg; heel knap gedaan!!!!, want ik haak al af bij het verwijderen van de bumper :-/
...

Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 08:02  ·  #26
Verwijderen van de bumper is het werk niet hoor Bert! Je moet alleen plastic gereedschap hebben om de lijstjes los te maken. En de popnagels moet je doorboren. Nee dit is nog wel te doen die bumper demonteren. ;)
patrickkoning
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 09:05  ·  #27
Ziet er goed uit André!
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 23:24  ·  #28
Ken je die dagen waarop alles misgaat? Nou, zo een had ik er vandaag.
* daglichtrelais kortgesloten (met de multimeter, stom stom)
* draadjes doorgevoerd om na de laatste erachter te komen dat je dat precies verkeerd om hebt gedaan
* en dat terwijl alles net mooi gesoldeerd en met krimpkousjes vastzat
* ga je om 11:45 naar de supermarché voor wat onderdeeltjes (ik zit deze weken in Frankrijk) die om 12:30 sluit, gaat die toch al om 12u dicht en laten ze alvast niemand meer binnen
* is het huis eindelijk in rust na eten en naar-bed-rituelen, is het al donker!!!

Jullie begrijpen, nog niet af dus, maar wel vorderingen. Alle draadverbindingen heb ik weggewerkt in het grijze doosje. En ter vermaak een foto van mijn werktafel na alle frustratie! Morgen dan hoop ik de eindplaat!

Links op de foto het kortgesloten relais (zwarte doosje), rechts de schuldige multimeter, vooraan wit/grijs alle draadverbindingen voorbereid
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 23:30  ·  #29
Balen man.
Hopelijk gaat het morgen wel in een keer goed.
Succes.
...

Subject:

· 
Posted: 09.07.2013 - 23:33  ·  #30
Dat is inderdaad balen! Maar morgen zit ie erin! :D

Selected quotes for multi-quoting:   0