DRL mistlamp

Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: DRL mistlamp

· 
Posted: 21.08.2013 - 09:10  ·  #61
ik vind het er dusdanig netjes uitzien, dat het af fabriek lijkt... dus bij een juiste afstelling zal er geen diender op z'n knieƫn gaan liggen op zoek naar codes...

mooie upgrade man!

waarschuwen is overigens wel goed Yvo!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.08.2013 - 18:43  ·  #62
Tenzij er eentje meeleest ! :bandit:
...

Subject:

· 
Posted: 22.08.2013 - 00:02  ·  #63
Precies! Echter wanneer je lampen netjes staan heb je geen gezeur! ;)
lill_nemo1
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 01.12.2013 - 00:18  ·  #64
ik ben hetzelfde van plan als jij

nu, ik heb vorige zomer iemand moeten helpen die problemen had met een "kantenklare" lichtbalk van de legerstock voor de aanhanger

een van de problemen was dat wanneer de lichten op stonden, het mistlicht van de aanhanger aan was en zodra de mistlampen op stonden, deze van de aanhanger uit ging

bleek nu dat de + van het achterlicht op 1 pool van de mistlamp was aangesloten en de + van de mistlamp op de tweede pool van het mistlicht

1+ en 1- op een lamp is branden
2x + is geen licht omdat er geen stroom vloeit

dit is dus iets waarmee je je DRL kan schakelen

ik heb echter een beetje schrik om dit te doen op een auto met meer elektronica

toch ga ik dit onderhand proberen
normaalgezien zijn electronische dozen voorzien van beveiliging tegen verkeerde poling

zou ik de mistlamp laten activeren bij de dealer of zo (zit niet op mijn auto), dan is het enigste probleem dat er een relais moet geactiveerd worden om de + van de andere verlichting te onderbreken
dit zou echter niet zo moeilijk moeten zijn

je hebt immers relais die in onbediende stand open staan (meeste relais), maar ook die standaard dicht staan (en dus een andere kabel onderbreken wanneer er stroom door vloeit)

Quote door waal70

Ik was ook erg benieuwd maar bijvoorbeeld de V50 drl lampen laten zich moeilijk overzetten, wel de lamp zelf, maar daar is zo'n set dan weer te duur voor.

Heb nu besloten om zelf aan het experimenteren te slaan: gewapend met xenon-look halogeen, LED-lampen op H1-voet, DRL-schakelmateriaal, VIDA en DiCE, complete bedradingsschema S60 en veel tijd op vakantie straks in juli, moet het misschien wat worden.

Omdat ik het zelf ga doen, mik ik op mijn ideale situatie: lichten uit = DRL aan, lichten aan=DRL uit, maar eventueel als "mistlicht" bij te schakelen via de mistlichtknop.

Ben dus van plan om de mistlichten om te bouwen.

Ik meld me na juli dus met het resultaat (of een dikke FAIL natuurlijk)
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:08  ·  #65
Quote door lill_nemo1

ik ben hetzelfde van plan als jij

zou ik de mistlamp laten activeren bij de dealer of zo (zit niet op mijn auto), dan is het enigste probleem dat er een relais moet geactiveerd worden om de + van de andere verlichting te onderbreken
dit zou echter niet zo moeilijk moeten zijn

je hebt immers relais die in onbediende stand open staan (meeste relais), maar ook die standaard dicht staan (en dus een andere kabel onderbreken wanneer er stroom door vloeit)

Als je zelf gaat schakelen, dan zou ik de mistlamp niet laten activeren. De bedrading ligt er (als het goed is al), dus dan zou ik je schakeling op die bedrading aansluiten. Dat scheelt weer wat in de kosten.

Zoals ik al eerder postte, let bij gebruik van een relais goed op en maak gebruik van een zogenaamde vrijloopdiode. De spoel in een relais moet namelijk zijn energie kwijt, en doet dit desnoods door zo'n hoge spanning te veroorzaken, dat er vonken ontstaan. Een vrijloopdiode voorkomt dit.

Selected quotes for multi-quoting:   0