droefenis langs de a1

Jaccof

Subject:

Re: droefenis langs de a1

· 
Posted: 30.07.2013 - 12:21  ·  #31
Quote door R-W

Gezien de 3 maanden garantie op alleen motor, bak en aandrijving zal het geen BOVAGgarantie zijn en ik denk dat hij garantie heeft gekregen op de zgn draaiende delen, in praktijk is dat zo goed als geen garantie helaas. Vermoedelijk is de garage daarom nu ook zo op de carterpan aan het focussen. Je zou kunnen proberen om een onafhankelijke expert er naar te laten kijken maar als de garage daaraan niet wil meewerken, wordt het rechtsbijstandwerk (als je dat hebt tenminste).

Van hun site:
* Van der Zande garantie is een schriftelijke garantie op het draaiende gedeelte van de motor en de versnellingsbak tot een max. dekking aan reparaties t.w.v. € 1.500 incl. onderdelen en arbeidsloon.
** Bovag garantie kan volgens Bovagnormen alleen worden verstrekt indien de basisprijs € 4.500 of meer bedraagt. Bij een lagere basisprijs verlenen wij 3 mnd Autogilde garantie op motor en versnellingsbak.

Klopt, dit zijn hun basisvoorwaarden. Tijdens de koop wel afgesproken dat deze garantie aangevuld werd met complete garantie behalve carrosserie en elektrisch. Net het koopcontract nagelezen, zoals ik het nu lees staat het er minder specifiek. Wijze en hopelijk geen pijnlijke les voor de volgende keer.
jurgenpos
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 30.07.2013 - 22:28  ·  #32
Wat hun site zegt is minder relevant, ze staan niet boven de wet want deze is absoluut leidend en laat je hierdoor dus niet op het verkeerde been zetten al wil een garage je nog wel eens laten denken dat dit anders is.

Uit nieuwsgierigheid: heeft de garage je al een aanbod gedaan?
...

Subject:

· 
Posted: 30.07.2013 - 22:42  ·  #33
Mee eens Jurgen! Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de status Jacco! ;)
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 30.07.2013 - 22:48  ·  #34
Wat een drama is dit, ik hoop voor je dat de werkplaats het netjes oplost maar het is een slechte start; sterkte
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 13:50  ·  #35
Quote door jurgenpos

Wat hun site zegt is minder relevant, ze staan niet boven de wet want deze is absoluut leidend en laat je hierdoor dus niet op het verkeerde been zetten al wil een garage je nog wel eens laten denken dat dit anders is.

Uit nieuwsgierigheid: heeft de garage je al een aanbod gedaan?

Wat hun site zegt is in zoverre relevant dat je er iig van op de hoogte zou kunnen (en moeten) zijn geweest en dat je voor akkoord getekend hebt. Je hebt het in je uitleg over een geschillencommissie, welke heb je op het oog? Toch niet die van de BOVAG?
Imho: als de garage niet verder mee wil werken, kan je in dit geval het beste zorgen dat je een onafhankelijke verklaring over de oorzaak krijgt, dan heb je wat om de garage aan te pakken en op je strepen te gaan staan. Jij hebt er geen verstand van, de garage kan nu dus van alles roepen en jij kan het tegendeel/ongelijk niet aantonen.
Jaccof

Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 22:19  ·  #36
Hier even een update: de gegevens van ANWB en het sleepbedrijf met de dealer besproken. Hij gaf aan zich af te vragen waar de schade dan wel ontstaan was. Dit in het midden gelaten, iig niet bij mij. Hij gaat morgenmiddag naar een v70 kijken, en belt me eind van de dag met zijn bevindingen. Naar elkaar uitgesproken dat we hetzelfde willen; dat ik straks als tevreden klant zijn deur uit loop en hij goede reclame krijgt. Ik wacht morgen even af, zoek ondertussen zelf ook verder naar een mooie vervanger. Ik hou jullie op de hoogte.
...

Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 22:23  ·  #37
Blij even iets van je te horen joh! Nou ze zijn in ieder geval wel willend dus inderdaad morgen even afwachten. ;)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 22:28  ·  #38
Zo te lezen komt er schot in de zaak.
Gelukkig maar, want met getouwtrek schiet je zeker niets mee op.
Again, wij duimen voor je. ;-)
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 22:53  ·  #39
Dat zijn goede berichten, zo hoort het ook mond op mond (he bah) reclame is de beste reclame zeg ik altijd maar :D
...

Subject:

· 
Posted: 31.07.2013 - 22:55  ·  #40
Daar heb je zeer zeker een punt Willem! Maar nu toch echt even morgen afwachten... Echter gok ik op meer positieve ontwikkelingen. ;)
maaidie
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 01.08.2013 - 11:04  ·  #41
Ik ben ook blij voor je dat er licht in de duisternis is. :happy:
Waar ik dus écht van baal is dat gegriep van vele handelaars: Je hebt garantie op de draaiende delen of je hebt enkel garantie op motor en bak... Man man wat een dikke boolNondeju!!!
Bij ons in België is het al een paar jaar bij wet verplicht dat iedere autohandelaar 1 volledig jaar volle garantie moet geven op HEEL de wagen!!! En dat is maar goed ook. Het verloopt misschien ook niet altijd even vlekkeloos als er zich een probleem voordoet, maar het kan toch zeker wel veel discussies uitsluiten.
Wat jou probleem betreft, is het sowieso niet zo simpel om tot een oplossing te komen, maar als ik het allemaal goed heb begrepen is zowel je motor stuk als je bak...toch?
Dus dan kan je idd voor een andere auto gaan ofwel motor met bak vervangen van op de sloop.
In België zijn Volvo-onderdelen best betaalbaar mocht je verdere interesse hebben. :happy:
Nog even een vraagje... is het een manuele bak of automaat die aan diggelen is gegaan? De manuele bakken van Volvo gaan ZELDEN stuk, dus dat zou ik wel zeer raar vinden...
Als het een manuele bak zou zijn, kan je die wel vinden voor een weggeefprijs denk ik, net omdat ze helemaal niet schaars zijn.
En je motor? Wat is dat voor iets? Ook die gaan zelden aan flarden, behalve als ze dan écht zonder olie gedraaid hebben natuurlijk. Daar kan geen enkele motor tegen.
Als je verdere info wilt m.b.t. sloop-onderdelen ofzo, doe gerust een pm naar me en het komt wel slim. :happy:
Ik wens je sowieso veel sterkte om zo snel mogelijk uit dit horrorverhaal te komen. :alien:
Doeiii
maaidie
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 20:48  ·  #42
En toen werd het ijselijk stil...? Hoe staan de zaken nu?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 20:58  ·  #43
Ik denk dat we daar allemaal wel in geïnteresseerd zijn.
...

Subject:

· 
Posted: 05.08.2013 - 23:49  ·  #44
Zoiets heeft wellicht even tijd nodig mannen. Ik weet zeker dat hier op terug gekomen gaat worden. Echter wordt ik van stilte in dit geval ook niet echt goed! :'( :'(
raysa

Subject:

· 
Posted: 06.08.2013 - 08:05  ·  #45
Misschien heeft hij een mooie Mitsubishi Colt gevonden en is hij dolgelukkig op dat forum verder gegaan :-/ .

Selected quotes for multi-quoting:   0