droefenis langs de a1

...

Subject:

Re: droefenis langs de a1

· 
Posted: 06.08.2013 - 21:27  ·  #46
Heey Raysa,

Eens een Volvo is altijd een Volvo! Nee hij heeft het gewoon druk met dingen regelen en kan me dit goed voorstellen! ;)
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 10:17  ·  #47
Ik hoop dat de garage hem een nieuwe wagen heeft gegeven, zonder bijbetaling plus wat geinige extra's èn kado's voor de kinderen. Verder denk ik dat hij op vakantie is gegaan in die andere blinkende bak.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 10:26  ·  #48
Een garagist uit Apeldoorn?? Daar zitten veel :bandit: :bandit:
maaidie
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 10:42  ·  #49
Laat ons voorlopig veronderstellen... Geen nieuws, goed nieuws...
marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 13:02  ·  #50
Volgens mij was er haast bij omdat hij op vakantie is. Dat is hij waarschijnlijk. In een Sabaru Forrester op een camping zonder Wifi :D
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 17:47  ·  #51
Ter lering en vermaak; ga eens goed lezen en begrijpen waar je vlgs. de BOVAG garantie op hebt??? De echt betrouwbare service verlenende autobedrijven/werkplaatsen geven meer garantie dan de BOVAG regeltjes cq. richtlijnen :D
maaidie
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 11.08.2013 - 18:34  ·  #52
Quote door willemf58

Ter lering en vermaak; ga eens goed lezen en begrijpen waar je vlgs. de BOVAG garantie op hebt??? De echt betrouwbare service verlenende autobedrijven/werkplaatsen geven meer garantie dan de BOVAG regeltjes cq. richtlijnen :D

Nogmaals, ik krijg de piepers als ze beginnen over: Waar heb je garantie op en waarop niet...
Bij ons moet je als handelaar wettelijk op DE HELE AUTO een JAAR VOLLE garantie geven! Punt uit.
En zo hoort het ook! Ik hoop dat het in Nederland ook snel zo wordt, want anders blijf je maar in die put van ellende zitten.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 12.08.2013 - 12:33  ·  #53
Wat jurgenpos al zegt.... er is wettelijk al eea geregeld over wat je mag verwachten als je iets koopt.
Je mag bepaalde verwachtingen hebben als je een auto koopt voor een bepaalde prijs. Wettelijk gezien zal je aankoop daaraan moeten voldoen. Als hij daar niet aan voldoet, en in dit geval lijkt me dat wel heel erg duidelijk, dan kun je bv de overeenkomst ongedaan maken. Auto terug <--> geld terug.

Er is niets dat onderlinge afspraken hieraan af kunnen doen. Dus wat voor regeltjes de verkoper of koper ook opstellen en ondertekenen. Garantie kan nooit beperkt worden, alleen omdat iemand een contractje opstelt. Onderlinge afspraken kunnen nooit beperkend zijn op dingen die al bij de wet geregeld zijn.

Kijk bv naar http://jure.nl/ecli🇳🇱rbrot:2010:bl6041
Jaccof

Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 12:00  ·  #54
Hallo allemaal,

Excuus voor het lang uitblijven van een reactie mijnerzijds. Er werd hier goed gegokt, we zijn eerst maar eens op vakantie gegaan (met de v70) en de boel de boel gelaten 8-) .
Het op vakantie gaan ging echter niet zonder slag of stoot. Ik kan er een boek over schrijven.
De ANWB en het sleepbedrijf hadden me de rapporten opgestuurd waaruit bleek dat de carterschade alleen bij van der Zande in Apeldoorn zelf ontstaan kon zijn. Hij ontkende dit. Uiteindelijk kwamen we er op uit dat hij een vervangende Volvo zou zoeken en wij, afhankelijk van de aanschafprijs, iets bij zouden betalen. Uiteindelijk belde hij, hij had een prima v70 gevonden. Onderhoudsboekjes aanwezig, 250.000 op de teller, hardstikke mooi allemaal. Dingetje was wel de prijs, hij moest €5000,- betalen hetgeen voor hem betekende dat ik €1700,- bij moest betalen.
Tegen hem gezegd dat ik dit een punt van discussie vond, en we er het beste face to face over konden praten. Gevraagd aan hem om, mochten we er uit komen, mij al wel het kenteken te geven. Kon ik hem alvast vooraanmelden bij mijn verzekering. Kenteken gekregen, ik dacht 'verrek dat kenteken kén ik!' Wat bleek, stond nog in mijn favorietenlijst van autotrack. Alleen wel voor de prijs van €2700,-. De dealer gebeld, die wist me te vertellen dat die auto die ochtend was verkocht voor €2400,-.
Meteen van der Zande gebeld (de beste man zelf heet natuurlijk anders maar om hier zijn naam neer te zetten vind ik ook niet netjes). Die ontkende eerst in alle toonaarden, gaf toen toe en bleef vervolgens bij zijn standpunt dat hij een fideel aanbood deed.
Dit was het punt waarop ik een vriend van mij vroeg om mee te gaan. Mijn zelfbeheersing kent ook grenzen. In het daaropvolgende gesprek bleek dat er nog veel meer mis was met de auto, maar van der Zande dit nooit formeel toe zou geven. De deal was uiteindelijk als volgt: wij kregen de vervangende auto op proef mee op vakantie. Na de vakantie een aankoopkeuring bij Schotpoort. Beiden doorstond de Volvo glansrijk, de keuring liet zien dat tzt de remblokjes voor vervangen moesten worden en de koppelingsplaten een keer aan de beurt kwamen. Wel moesten wij €1000,- bijbetalen, in ruil daarvoor 3 mnd garantie op motor, ophanging en bak.

En nu? Een dubbel gevoel. Ik voel me terecht natuurlijk flink belazerd, en had dit kunnen winnen. Aan de andere kant, gekozen voor 'van het gezeik af zijn'. Dat dit dan €1000,- kost, en het bestaansrecht van dit soort dealers legitimeert, het zij zo. Het was onze eerste vakantieweek na een zeer druk jaar en we waren het zat.

En oh ja, de BOVAG. Daar heb ik eigenlijk niets aan gehad. Ze verwezen me naar procedures die me geld zouden kosten, en na overleg bleek dat ik het beter voor kon laten komen dan de BOVAG erbij te betrekken. Zou ook geld kosten, maar duurde net zo lang en dat geld kreeg ik weer terug.

Al met al een enerverende start van mijn Volvo experience. Als ik in over de achterhoekse wegen naar een patient rij, achterovergeleund in het krakende oude leer met op de achtergrond het zachte gebrom van mijn 'roffel', kan ik er nog wel aan terugdenken. Maar het gelukkig ook heel snel weer loslaten. En als laatste wil ik jullie allemaal bedanken voor de adviezen en steun, dat vind ik echt fantastisch.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 12:10  ·  #55
Heel veel plezier met de huidige auto!!!!
marcel56
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 12:26  ·  #56
Wat een verhaal. Soms maar beter om het gewoon te accepteren. Anders kost het je eigen mechanische onderdelen..Veel plezier met de auto, mocht je nog een goed adres zoeken voor onderhoud laat het dan even weten. (ik woon ook in de achterhoek).
Kingrider
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 12:29  ·  #57
Vergeet snel alle ellende en geniet van je nieuwe Volvo.
Jaccof

Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 13:08  ·  #58
Dank. Marcel, ik heb hem nu bij Schotpoort ondergebracht. Ze geven bij Volvo's ouder dan 10 jaar korting op onderdelen en manuren. En Volvodealer. Waar heb jij hem in onderhoud?
...

Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 15:50  ·  #59
Wat een ellende Jacco! Hoe dan ook denk ik indercaad dat je voor de beste oplossing hebt gekozen in deze. Van vechten wordt je immers ook moet! Ik zeg lekker genieten van je nieuwe aanwinst en de rest maar snel vergeten! Hoewel het zuur is en blijft!

Veel plezier vanaf nu gewenst!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 19:15  ·  #60
De beste oplossing ?
Niet echt, maar ik kan me zeker voorstellen dat je geen zin aan eindeloos geouwehoer hebt.
Nu is het even slikken, maar wel genieten.
Ik hoop dat je nu een probleemloos exemplaar hebt gevonden.
Het is je gegund.
Veel plezier ermee.

Selected quotes for multi-quoting:   0