Hallo,
Ik heb een mankement bij mijn Volvo V70 Bi-fuel (140 pk) bj 2002. Tellerstand: 509.000 km
Ongeveer rond de kerst dagen (2016) begon mijn auto koelvloeistof te verliezen. Eerst dacht ik dat het om een lekkende slang ging, omdat daar wat druppeltjes onder zaten. Slang vervangen hielp niet, het bleek dat er druk op het koelsysteem kwam te staan waardoor de koelvloeistof er uit werd geperst.
Auto naar een monteur gebracht, na wat dingen te hebben bekeken kwam hij tot de conclusie dat de koppakking lek moest zijn. Daarop heb ik hem gevraagd dit te repareren.
Tijdens de reparatie zijn de volgende dingen gebeurd:
* Kop revisie (de kop moest 3 keer gevlakt worden voor deze weer recht was )
* Nieuwe distributie riem geplaatst
* Nieuwe waterpomp geplaatst
* Nieuwe koppakking
* Nieuwe rekbouten
Nu ben ik twee weken verder en er komt alweer druk op het koelsysteem te staan.
De volgende dingen heb ik al ondernomen om het een en ander uit te stellen:
* Thermostaat verwijderd
* Nieuwe dop voor koelvloeistof reservoir.
* Olie gecontroleerd; deze is gewoon schoon, geen mayonaise te zien.
Mijn vraag is of iemand weet wat het probleem nog kan zijn. Kan het ook zijn dat de monteur een cruciale/ bekende fout heeft gemaakt?
De reparatie was voor mij een behoorlijke investering hopelijk is het niet zinloos geweest.
Ik heb een mankement bij mijn Volvo V70 Bi-fuel (140 pk) bj 2002. Tellerstand: 509.000 km
Ongeveer rond de kerst dagen (2016) begon mijn auto koelvloeistof te verliezen. Eerst dacht ik dat het om een lekkende slang ging, omdat daar wat druppeltjes onder zaten. Slang vervangen hielp niet, het bleek dat er druk op het koelsysteem kwam te staan waardoor de koelvloeistof er uit werd geperst.
Auto naar een monteur gebracht, na wat dingen te hebben bekeken kwam hij tot de conclusie dat de koppakking lek moest zijn. Daarop heb ik hem gevraagd dit te repareren.
Tijdens de reparatie zijn de volgende dingen gebeurd:
* Kop revisie (de kop moest 3 keer gevlakt worden voor deze weer recht was )
* Nieuwe distributie riem geplaatst
* Nieuwe waterpomp geplaatst
* Nieuwe koppakking
* Nieuwe rekbouten
Nu ben ik twee weken verder en er komt alweer druk op het koelsysteem te staan.
De volgende dingen heb ik al ondernomen om het een en ander uit te stellen:
* Thermostaat verwijderd
* Nieuwe dop voor koelvloeistof reservoir.
* Olie gecontroleerd; deze is gewoon schoon, geen mayonaise te zien.
Mijn vraag is of iemand weet wat het probleem nog kan zijn. Kan het ook zijn dat de monteur een cruciale/ bekende fout heeft gemaakt?
De reparatie was voor mij een behoorlijke investering hopelijk is het niet zinloos geweest.