die piep heb ik er bij twee verschillende Volvo's waar ik in proefreed uitgehaald door de koppeling goed te testen, of eigenlijk op te poetsen.. in 3 of 4 ca 50 km/u rijden, koppeling intrappen en vol gas, 5000 tpm en dan de koppeling laten schieten om te kijken of ie hem goed terugpakt.. zowel bij een V70 140pk als een V40 2.0t werkte dit hiervoor.
De ratel heb ik veel over gelezen en is een groter probleem, inderdaad bij lage toeren en of hoge belasting..
dat lijkt inderdaad op een defect dubbelmassavliegwiel (scrabble record!)
als je vliegwiel inderdaad aan het hemelen gaat, zou ik oppassen met die koppelingtest die ik hier beschrijf..
De ratel heb ik veel over gelezen en is een groter probleem, inderdaad bij lage toeren en of hoge belasting..
dat lijkt inderdaad op een defect dubbelmassavliegwiel (scrabble record!)
als je vliegwiel inderdaad aan het hemelen gaat, zou ik oppassen met die koppelingtest die ik hier beschrijf..