Wie o wie heeft het antwoord?
Ik heb een uniek probleem. Mijn V70 CNG (aardgas) bouwt overdruk op in het koelvloeistofreservoir na >10 uur stilstand. Zolang de auto in gebruik is en warm blijft is er niks aan de hand. Als ik hem weg zet bouwt er na enkele uren druk op in het kvsreservoir?
Hij perst er dan via de dop ongeveer een liter uit. Als ik dan ga rijden valt de overdruk weg zodra de thermostaat open gaat. De auto functioneert dan prima. Eerst dacht ik aan een gaslekkage in de kop o.i.d. Maar volgens de experts is dat eigenlijk niet mogelijk. Ik heb nu het gas leeggereden en de auto op benzine gezet. Probleem blijft bestaan. Geen belletjes in de KVS, geen water in de motorolie, geen sludge ergens. KVS afgeperst maar geen lekkages?
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Motor wordt ook niet vreemd warm o.i.d? Distributieriem is 15.000 km (135.000) geleden vervangen. De waterpomp hebben ze toen laten zitten omdat deze er nog prima uit zag.
3 monteurs hebben inmiddels gekeken en snappen er niks van???
Ik heb een uniek probleem. Mijn V70 CNG (aardgas) bouwt overdruk op in het koelvloeistofreservoir na >10 uur stilstand. Zolang de auto in gebruik is en warm blijft is er niks aan de hand. Als ik hem weg zet bouwt er na enkele uren druk op in het kvsreservoir?
Hij perst er dan via de dop ongeveer een liter uit. Als ik dan ga rijden valt de overdruk weg zodra de thermostaat open gaat. De auto functioneert dan prima. Eerst dacht ik aan een gaslekkage in de kop o.i.d. Maar volgens de experts is dat eigenlijk niet mogelijk. Ik heb nu het gas leeggereden en de auto op benzine gezet. Probleem blijft bestaan. Geen belletjes in de KVS, geen water in de motorolie, geen sludge ergens. KVS afgeperst maar geen lekkages?
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Motor wordt ook niet vreemd warm o.i.d? Distributieriem is 15.000 km (135.000) geleden vervangen. De waterpomp hebben ze toen laten zitten omdat deze er nog prima uit zag.
3 monteurs hebben inmiddels gekeken en snappen er niks van???