DSTC fout melding

DSTC

XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Homepage: offshoretronic.com
Subject:

DSTC fout melding

· 
Posted: 12.07.2016 - 05:23  ·  #1
Hallo,

Wat een dag, gisteren op de snelweg terug van een korte vakantie ging de DSTC Alarm aan en op het display staat urgent service verijst, er kwam ook nog een tweede alarm bij dat de automaat ook urgent service is verijst.

Een 15 min daarvoor stonden we op een pakeer plaats en ik hoorde een raar geluid rechts achter bij de tank en rechter achterband. Het geluid was net of een kleine electro Motor iets aan het verstellen was. Dit geluid kwam terug met een interval van 1 Minute. (geluid duurde 3 a 4 sec.)

Ik heb niet zo erg op de hoogte hoe de DSTC system werkt maar zit er een electro motor of solenoid bij de wielen?

De auto is weg gesleep en kan nog wel 5 dagen duren voor dat ze hem bij mij dealer brengen, ze hebben hier in Spanje top drukte met het weg slepen van autos door de hoge temperaturen van de laatste dagen (rond de 40C) Maar met een huur auto naar huis gereden en afwachten tot dat de auto bij de dealer staat.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: DSTC fout melding

· 
Posted: 12.07.2016 - 21:28  ·  #2
rechtsachter zou bv motor tankklepafsluiter kunnen zijn. is wel wat over te vinden op het forum. DTSC kan vanalles zijn maar ja uitlezen geeft vaak aan wat. DTSC regelt stabiliteits- en tractieregelsysteem, http://support.volvocars.com/n…e801f0d4e2

heeft relatie met remregelsysteem ABS bv.
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.07.2016 - 16:31  ·  #3
Ik dacht ook aan de Motor van de Vulklep maar het geluid kwam onder de wagen vandaan en was zeker niet de tank afsluiter Klep. Heb ook een paar keer het klepje open en dicht gemaakt voor een test.
De wagen is nog niet bij de dealer gebracht maar wel even met de chef werkplaats gesproken en die zij dat het misschien de achter wiel aandrijf as is ? kan wel een een kostbare reparatie worden.
Maar even wachten dat de wagen aan de Vida hangt en de fout codes er uit rollen.
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2016 - 17:04  ·  #4
De XC 70 staat bij de Volvo dealer en ze hebben alles gereset, conclusie is dat er een Verstuiver (injector) stuk is.
Er was niks met de DSTC en de Transmission aan de hand. Volgens de Chef Monteur krijg je veel alarmen op het system als je met 130KM per uur rijd en een injector gaat stuk. Raar verhaal maar ja ik kon helaas niet zelf de Vida eraan hangen want ik had de PC met Vida thuis gelaten. Stom Stom ik ga nu nooit meer weg zonder de PC en Vida in de auto.

Maar goed een rekening van rond de 750 E en hopelijk de auto gaat weer als een brandweer.
Vraag me nu alleen zelf af, waneer gaat de volgende Verstuiver stuk? de wagen heeft net 150.000Km op de teller en is 7 jaar oud.
XC-MEN
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2016 - 22:10  ·  #5
Vandaag heeft mevrouw de auto opgehaald en gaat morgen op vakantie en een 750Km trip maken.
Alleen de Verstuiver is vernieuwd en verder geen problemen met de XC70 rijd weer prima.

Blijft wel erg raar dat een verstuiver zo veel andere toeters en bellen en alarmen heeft gegenereerd.

Hoop dat dit eenmalig is , duur grapje een verstuiver vernieuwen.

Selected quotes for multi-quoting:   0