Hallo,
Iemand enig idee voor een oplossing mbt tot de volgende storing (V70R GT '05); het groene indicatie lampje in de DSTC schakelaar brandt al een tijdje niet meer, deze storing is in de loop van de afgelopen jaren ontstaan, van in t begin (ca. 4 jr. geleden) meestal aan en soms uit naar meestal uit en soms aan en de laatste maanden heb ik het lampje eigenlijk niet meer aan gezien, ik kan het systeem ook niet meer uitschakelen via de schakelaar, VIDA geeft geen fout meldingen en ik kan de kalibratie van de BCM via VIDA gewoon zonder problemen uitvoeren. Volgens het bedradingsschema wordt het systeem door 3 zekeringen beveiligd 2 voor de BCM en 1 voor de CEM welke alle 3 goed zijn. Nou heb ik al wat gelezen op diverse fora over de soldeerverbindingen van de BCM (welke je open moet zagen of frezen om dat te kunnen controleren) die wel eens willen corroderen, “door” solderen is dan de oplossing, ook van de CEM schijnt dit wel eens te gebeuren die zit bij het '05 model onder de parafenplaat aan de bestuurders kant en bij verstoppingen van de afwatering wil het water zich nog wel eens ophopen boven de elektrisch aansluitingen, ook kan het wellicht nog aan de SWM (steering wheel module) liggen omdat die ook in het brake control system is opgenomen. Ik heb echter het idee dat er gewoon ergens geen stroom doorgegeven wordt omdat er een verbinding gecorrodeerd is ofzo. Voordat ik echter de BCM de CEM of de SWM ga uitbouwen (best wel een klusje voor elke module) iemand misschien een idee wat de meest waarschijnlijke module is om deze storing op te lossen? En is er een mogelijkheid om via VIDA het indicatielampje in de schakelaar te controleren?
Alvast bedankt voor het meedenken, groet Frank.
Iemand enig idee voor een oplossing mbt tot de volgende storing (V70R GT '05); het groene indicatie lampje in de DSTC schakelaar brandt al een tijdje niet meer, deze storing is in de loop van de afgelopen jaren ontstaan, van in t begin (ca. 4 jr. geleden) meestal aan en soms uit naar meestal uit en soms aan en de laatste maanden heb ik het lampje eigenlijk niet meer aan gezien, ik kan het systeem ook niet meer uitschakelen via de schakelaar, VIDA geeft geen fout meldingen en ik kan de kalibratie van de BCM via VIDA gewoon zonder problemen uitvoeren. Volgens het bedradingsschema wordt het systeem door 3 zekeringen beveiligd 2 voor de BCM en 1 voor de CEM welke alle 3 goed zijn. Nou heb ik al wat gelezen op diverse fora over de soldeerverbindingen van de BCM (welke je open moet zagen of frezen om dat te kunnen controleren) die wel eens willen corroderen, “door” solderen is dan de oplossing, ook van de CEM schijnt dit wel eens te gebeuren die zit bij het '05 model onder de parafenplaat aan de bestuurders kant en bij verstoppingen van de afwatering wil het water zich nog wel eens ophopen boven de elektrisch aansluitingen, ook kan het wellicht nog aan de SWM (steering wheel module) liggen omdat die ook in het brake control system is opgenomen. Ik heb echter het idee dat er gewoon ergens geen stroom doorgegeven wordt omdat er een verbinding gecorrodeerd is ofzo. Voordat ik echter de BCM de CEM of de SWM ga uitbouwen (best wel een klusje voor elke module) iemand misschien een idee wat de meest waarschijnlijke module is om deze storing op te lossen? En is er een mogelijkheid om via VIDA het indicatielampje in de schakelaar te controleren?
Alvast bedankt voor het meedenken, groet Frank.