Vandaag weer een stap verder.
Het subframe is er onder weg. Wat moet er een hoop los zeg.
Respect voor al degene die deze klus al een keer gedaan hebben!!
Bij het laten zakken van het subframe kwam ik er achter dat er nog een kabel tussen de stabilisatorstang door liep, waardoor de stabilisatorstang aan een kant nog los moest.
De stuurinrichting heb ik opgehangen met dubbele tyraps precies op de hoogte als deze op het subframe rust. Dat moest ik later overigens aanpassen toen ik aan 1 kant het blok liet zakken, omdat anders de uitlaat tegen de stuurinrichting aankwam.
Uiteindelijk kwam er relatief weinig gewicht aan de tyraps te hangen, omdat de stuurinrichting nog vastzit aan het draaiende gedeelte bij het wiel, die vervolgens weer hangt aan de schokdemper.
Bout nr. 7 van de versnellingsbak kreeg ik niet verwijderd, zodat ik eerst de motorsteun (3 bouten) moest verwijderen. Een plek waar ik erg slecht bij kon.
Ik was zo weer een uur verder.
Met het verwijderen van de steekas links gebeurde in een flits, waar ik bang voor was: de as schoot uit z'n axiale bevestiging aan de bakzijde. Ik kreeg hem, zonder het rubber los te halen er wel weer in, maar vraag mij af, of dat voldoende is, of dat ik toch de hoes moet openmaken voor controle.
Weet iemand raad?