Dubbel Din radio

installeren

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Dubbel Din radio

· 
Posted: 07.08.2013 - 20:48  ·  #31
Dat zal vast zo zijn, maar daar heb je tijdens het rijden geen tijd voor.
jornt
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Homepage: facebook.com/jalde…
Subject:

· 
Posted: 07.08.2013 - 20:57  ·  #32
ja en nee... maar je stelt het geluid maar 1x in. dat scheelt
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.08.2013 - 15:31  ·  #33
Quote door jornt

ik heb een 2din erin en pdc werkt gewoon. maar stuurwiel bediening is komen te vervallen. vergeet niet met 2din heb je vaak afstandsbediening erbij en meer optie die net stuurbediening niet te gebruiken zijn

Wat voor 2 din toestel heb jij? Ik wil dat PDC gewoon blijft werken, dat de stuurbediening niet werkt is op zich niet zo'n probleem (het zou natuurlijk mooi zijn als dit gewoon blijft werken).
chalith
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

pioneer 2DIN

· 
Posted: 22.08.2013 - 17:19  ·  #34
Ik heb een pioneer 2 DIN erin, de PDC werkt gewoon. De radio gaat "mute" als achteruit geschakeld wordt, 't volume loopt weer op als ie in D staat. (canbus extender)

bediening op 't stuur werkt ook, zelfs 't opnemen van de telefoon.

hiervoor heb ik een interface gebruikt van pioneer.

radiotype: fh-p80bt

en Stuurbediening Volvo-Pioneer [CA-R-VO.001]

leuke bijkomstigheid:

als de verlichting wordt ingeschakeld, dimt de radio iets.

ik ben nog van plan de blauwe leds in de radio te vervangen door groene.

projectje voor de winter.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.08.2013 - 17:32  ·  #35
heb je daar een fotootje van? Als ik google lijkt die pioneer me nogal uit de toon vallen in het dash.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.08.2013 - 20:29  ·  #36
Quote door chalith

Ik heb een pioneer 2 DIN erin, de PDC werkt gewoon. De radio gaat "mute" als achteruit geschakeld wordt, 't volume loopt weer op als ie in D staat. (canbus extender)

Let wel even op;

Er zijn twee soorten PDC's, kijk maar in de accessoire lijst van Volvo. De een werkt via de originele Volvo radio, de andere niet. Bij de eerste vervalt de PDC dus wèl als je de radio verwijderd.
Misschien dat dit idd via een canbusextender te omzeilen is, maar als dat al zo is, ben je in ieder geval alweer heel wat meer Eurootjes kwijt als alleen een radio kopen.

Ten tweede, wat betreft de stuurinterface, Chalith heeft een auto van 2004. In 2004 is het canbusprotocol gewijzigd. Er zijn bij de meeste gerenommeerde merken wel interfaces te krijgen voor de Volvo's van 2004 en jonger, maar niet ervoor!
Ook universeel ( zelf lerend) werkt niet op de modellen ouder dan 2004 (ervaring, mijn Alpine werkte niet met de interface van Alpine, ook niet met de universele).

Volvotech heeft ooit bluepower (google maar eens, zag er erg gelikt en origineel uit) radio's geleverd, speciaal voor de V70/S60. Deze hadden wel een werkende interface voor alle bouwjaren
(wel verschillende voor en na 2004) Deze interface was van Pac audio.

Kijk maar eens in dit topic;
topic.php?t=3171&highlight=int…ing&page=3

Het zou trouwens schelen als men de zoekfunctie eens wat vaker zou gebruiken, scheelt weer een boel 'vervuiling' van het forum.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.08.2013 - 21:47  ·  #37
Mijn auto is van 2008, dus zou met de juiste radio/navigatiesysteem en interface pdc en stuurbediening wel moeten werken, het probleem is alleen welke . . .
jornt
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 20:12  ·  #38
@ducker.. ik heb een jvc. is al wel een oude hoor. maar zat erbij toen ik het kocht met de houder
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.08.2013 - 20:55  ·  #39
JVC = Jammer Van De Centen. :D ;-)

Serieus, zo'n dubbeldin is niet verkeerd, zeker niet als er ook nog navi op zit.
Ik heb jaren met een Pioneer genavigeerd, werkte perfect.
jornt
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2013 - 09:44  ·  #40
het zat erbij hans... maar ik heb geen navi nodig... O-)
Alex9719
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 11.12.2013 - 17:31  ·  #41
Quote door V70 2.4T

Quote door chalith

Let wel even op;

Er zijn twee soorten PDC's, kijk maar in de accessoire lijst van Volvo. De een werkt via de originele Volvo radio, de andere niet. Bij de eerste vervalt de PDC dus wèl als je de radio verwijderd.
Misschien dat dit idd via een canbusextender te omzeilen is, maar als dat al zo is, ben je in ieder geval alweer heel wat meer Eurootjes kwijt als alleen een radio kopen.

Volgens mij zou je dit kunnen bepalen door te kijken hoe je je PDC kunt uitzetten wanneer je iets aan je trekhaak knoopt. De "modernere" variant schakelt zichzelf dan uit en de "standaard" variant (die ik heb) heeft een schakelaartje achter het afdekkapje aan de linkerzijde in de kofferbak, vlakbij de licht unit. Het ziet er raar uit (een beetje amateuristisch), maar is wel reuze makkelijk.
Ik zal er binnenkort eens een fotootje van plaatsen.

Volgens mij kun je bij het systeem wat ik heb, wél een andere radio plaatsen, met behoud van de PDC functionaliteit.

Als ik het fout heb, pas ik deze post wel weer aan ;-)
jjeronimus
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 11.12.2013 - 22:11  ·  #42
Quote door Alex9719

Volgens mij zou je dit kunnen bepalen door te kijken hoe je je PDC kunt uitzetten wanneer je iets aan je trekhaak knoopt. De "modernere" variant schakelt zichzelf dan uit en de "standaard" variant (die ik heb) heeft een schakelaartje achter het afdekkapje aan de linkerzijde in de kofferbak, vlakbij de licht unit. Het ziet er raar uit (een beetje amateuristisch), maar is wel reuze makkelijk.
Ik zal er binnenkort eens een fotootje van plaatsen.

Volgens mij kun je bij het systeem wat ik heb, wél een andere radio plaatsen, met behoud van de PDC functionaliteit.

Als ik het fout heb, pas ik deze post wel weer aan ;-)

Bij mijn V70 (MY '06) kun je de PDC dan weer uitschakelen onderin op je middenconsole met een druktoets, gewoon in het rijtje met het alarm, spiegels, DSTC enz. Er zijn dus in elk geval al 3 types....
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.02.2015 - 10:54  ·  #43
Even een trap omhoog :D

Ik ben ook aan het kijken voor een dubbel-din oplossing in m'n V70, omdat ik de stuurwielbediening en verlichting van m'n HU-603 toch niet meer werken krijg...dan maar een net alternatief met afstandsbediening.
Maar... ik heb een bekerhouder met een Parrot erop gemonteerd nu naast de radio zitten. Die beide opties wil ik graag behouden. Nu zie ik dat dit een los bakje is dat bij de originele houder los te klikken is, maar ik vraag me af of dat bij de dubbel-din unit ook kan? Kan ik die weer los terug monteren? Of heeft dat frame een andere opbouw en zou m'n bekerhouder verloren gaan? Iemand die dit weet?
harold
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.02.2015 - 12:35  ·  #44
piet

nee hoor die kan je gewoon behouden. (dit bedoel je toch?)
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.02.2015 - 13:32  ·  #45
Dat bedoel ik ja. De bekerhouder zit dan op de plek van het lege vakje bij jou. Maar zo te zien heb jij niet het dubbeldin-frame, toch? Jij hebt een perfect passende unit erin zitten zo te zien. Dat is weer niet wat ik heb.

Ik wil eigenlijk naar een 1din-radio met een opbergvakje eronder. Daar heb je die frames van Volvo voor, maar volgens mij zijn die één geheel. Daar kun je dus niet in zagen of de bekerhouder in klikken, dan zijn de structuur en montagepunten weg, geloof ik. Maar dat wil ik dus even checken ;).

Selected quotes for multi-quoting:   0