Omdat ik de uitlaatstyling van de V70 gewoon niet mooi vind (gewoonweg saai) was ik al geruime tijd op zoek naar een passend uitlaatsierstuk. Door de schuin naar onder en links geplaatste eindpijp, is hier bijna niets voor te krijgen, behalve een enkel rond chromen sierstuk en die vond ik net niet spectaculair genoeg om erop te zetten.
De advertenties op Marktplaats van Maxi Car Tuning ( www.maxicartuning.nl ) wekte mijn interresse en omdat ze bij me in de buurt zitten daar afgelopen zaterdag maar eens gaan kijken. (wil natuurlijk wel weten hoe ze werken voor ze aan m'n auto mogen zitten).
Omdat ik er een goede indruk van kreeg, ze hebben een professioneel buig apparaat om pijpen te buigen, geven advies over de verschillende soorten RVS etc., kreeg ik er vertrouwen in. Maar om voor de V70 een goed advies te kunnen geven, moest ik maandag maar even met ijn eigen auto langskomen (had zaterdag een andere bij me). Gisterenmiddag dus langs geweest en men zag wat moeilijkheden met o.a. de lage bodem boven de eindpijp, de uitsparing in de bumper en de balk van dde trekhaak die er vlak langs loopt, maar men wist zeker dat het zou lukken. Dus de knoop maar doorgehakt. Echter, men had gisteren geen plek meer vrij... (normaal alleen op afspraak) Omdat ik aangaf niet veel vrije dagen meer te hebben voor mijn vakantie, belde men een andere monteur die gisteren vrij was, die bereid was na sluitingstijd nog even te komen (!). Ik kon dus gistereavond om 18.30 uur langs komen.
Daar aangekomen, gaf ik de mensen nog even aan wel de looks, maar niet de herrie te willen, hetgeen hen duidelijk was. Het werd dus alleen een eindstuk en geen complete demper. Vervolgens zette men de auto op de brug en plaatste een kastje tussen de plus pool onder de motorkap en de massa, teneinde tijdens het lassen je dynamo etc. te sparen. De accu hoefde dus niet te worden afgekoppeld.
Vervolgens ging men voortvarend te werk door direct de eindpijp van de demper af te slijpen.
Hierna ging men pijpen buigen en passen, even puntlassen voor de pasvorm en toen alles naar mijn zin was, werd alles geheel doorgelast. Wel moest de uitsparing in de bumper wat worden vergroot, maar ook dat werd netjes gedaan, geen kartels of onzinnige vormen.
Resultaat van het maatwerk is dat de dubbele eindpijp er snaarstrak onder zit, met minimale speling op de carosserie/bumper, zonder deze te raken en nare trilgeluiden te veroorzaken.
Na afloop de rekening: 80,- Euro en dat was inclusief de kosten voor het eindstuk! Daar koop je normaal net een sierstuk voor en dan begint de ellende nog...
Oke, ik heb wel eens een mooiere lasnaad gezien maar nu ben ik ook een zeikstraal in dat opzicht, maar deze zijn niet zichtbaar van buitenaf en het zit muurvast en is gasdicht (getest). En qua meedenken, service ( monteur bellen 's avonds langs kunnen komen!!, oplossing zoeken voor het probleem van de klant) afwerken (lasnaden worden nog even behandeld en gespoten) kan ik, zeker gezien de kosten, alleen maar positief zijn over dit bedrijf.
De advertenties op Marktplaats van Maxi Car Tuning ( www.maxicartuning.nl ) wekte mijn interresse en omdat ze bij me in de buurt zitten daar afgelopen zaterdag maar eens gaan kijken. (wil natuurlijk wel weten hoe ze werken voor ze aan m'n auto mogen zitten).
Omdat ik er een goede indruk van kreeg, ze hebben een professioneel buig apparaat om pijpen te buigen, geven advies over de verschillende soorten RVS etc., kreeg ik er vertrouwen in. Maar om voor de V70 een goed advies te kunnen geven, moest ik maandag maar even met ijn eigen auto langskomen (had zaterdag een andere bij me). Gisterenmiddag dus langs geweest en men zag wat moeilijkheden met o.a. de lage bodem boven de eindpijp, de uitsparing in de bumper en de balk van dde trekhaak die er vlak langs loopt, maar men wist zeker dat het zou lukken. Dus de knoop maar doorgehakt. Echter, men had gisteren geen plek meer vrij... (normaal alleen op afspraak) Omdat ik aangaf niet veel vrije dagen meer te hebben voor mijn vakantie, belde men een andere monteur die gisteren vrij was, die bereid was na sluitingstijd nog even te komen (!). Ik kon dus gistereavond om 18.30 uur langs komen.
Daar aangekomen, gaf ik de mensen nog even aan wel de looks, maar niet de herrie te willen, hetgeen hen duidelijk was. Het werd dus alleen een eindstuk en geen complete demper. Vervolgens zette men de auto op de brug en plaatste een kastje tussen de plus pool onder de motorkap en de massa, teneinde tijdens het lassen je dynamo etc. te sparen. De accu hoefde dus niet te worden afgekoppeld.
Vervolgens ging men voortvarend te werk door direct de eindpijp van de demper af te slijpen.
Hierna ging men pijpen buigen en passen, even puntlassen voor de pasvorm en toen alles naar mijn zin was, werd alles geheel doorgelast. Wel moest de uitsparing in de bumper wat worden vergroot, maar ook dat werd netjes gedaan, geen kartels of onzinnige vormen.
Resultaat van het maatwerk is dat de dubbele eindpijp er snaarstrak onder zit, met minimale speling op de carosserie/bumper, zonder deze te raken en nare trilgeluiden te veroorzaken.
Na afloop de rekening: 80,- Euro en dat was inclusief de kosten voor het eindstuk! Daar koop je normaal net een sierstuk voor en dan begint de ellende nog...
Oke, ik heb wel eens een mooiere lasnaad gezien maar nu ben ik ook een zeikstraal in dat opzicht, maar deze zijn niet zichtbaar van buitenaf en het zit muurvast en is gasdicht (getest). En qua meedenken, service ( monteur bellen 's avonds langs kunnen komen!!, oplossing zoeken voor het probleem van de klant) afwerken (lasnaden worden nog even behandeld en gespoten) kan ik, zeker gezien de kosten, alleen maar positief zijn over dit bedrijf.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).