Bevestigd dat bij normaal verkeer op de Autobahn waar geen tempoliet geldig is een cruise snelheid van 140-150 kmh dus wat dat betreft als een "veilige" hogere snelheid dan de advies snelheid van 130 KMH gezien wordt.
en dan is er de vraag nog hoe hard heb je werkelijk gereden. Hoe is dat te bewijzen? Kan een dashcam met gps-snelheid als bewijs dienen, terwijl dashcams in duitsland verboden zijn?
JOv70BI
Subject:
Re: Duitsland en snelheid op de Autobahn richtsnelheid 130 info
Mijn oom heeft een keer een eenzijdig ongeval gehad op de autobahn.
Met 200 km/u kwam hij een houten balk op het wegdek tegen,auto sloeg over de kop en belande via de geleiderail in de middenberm tussen de struiken.
Het total loss verklaarde voertuig werd door de verzekering vergoed,de schade aan het wegdek,geleiderail en beplanting,moest mijn oom zelf betalen.
JOv70BI
Subject:
Toch eigenaardig, want vastleggen wat je zelf ziet en hoort is vrijwel in ieder land in de wereld toegestaan.
Anders zou ieder fototoestel, camera en audiorecorder (en dus ook telefoons) vrijwel uitsluitend voor illegale activiteiten te gebruiken zijn.
In sommige landen geldt het ongevraagd filmen van mensen, zelfs al bevinden ze zich op de openbare weg, als een overtreding. In Oostenrijk, Luxemburg en Portugal zijn dashcams verboden.
In sommige landen rust er auteursrecht op gebouwen of monumenten (bijvoorbeeld het Atomium in Brussel), waardoor je foto's daarvan niet mag verspreiden.
JOv70BI
Subject:
Een dashcam hebben en gebruiken is heel wat anders dan gemaakte filmpje publiceren. Ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland verboden is om een dagje in de dierentuin te filmen. Ook hoef je niet om een schriftelijke toestemming te vragen aan iedereen die toevallig door het beeld loopt. Dat wordt pas een probleem als je de beelden op Youtube knalt of verkoopt om er een reclamefilmpje voor de dierentuin van te maken. (In Nederland is het eerste wel toegestaan als het geen commercieel kanaal betreft)
Verder is mijn Duits niet goed genoeg om iets zinnigs over al die Duitse teksten te kunnen zeggen. Wellicht handig om er een management samenvatting in het Nederlands bij te zetten.