De Volvo's zijn standaard niet ingesteld op een BOV, maar op een DV/CBV (diverter valve). Als je teveel af blaast zal de ECU het zien als een luchtlekkage, bij de Leon 1.8T die ik heb gehad resulteerde dit in een noodloop elke keer.
Ik zou je ook adviseren om gebruik te maken van de standaard CBV. Die van mij plakte en na het monteren van een nieuwe krijg ik ook een leuk afblaas scheetje, al kan je dat niet vergelijken met een BOV.
Hij zit bovenin op onderstaand plaatje (met de blauwe siliconenslang). Zit vast met 3x 10mm boutjes, niet te strak aandraaien!
Volvo S80 2.4T Fitting a new Compressor Bypass Valve (CBV) by Andy Ramdin, on Flickr
De nieuwe unit
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) repair kit by Andy Ramdin, on Flickr
En de oude vs nieuwe
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) vs Old by Andy Ramdin, on Flickr
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) vs Old by Andy Ramdin, on Flickr
Ik zou je ook adviseren om gebruik te maken van de standaard CBV. Die van mij plakte en na het monteren van een nieuwe krijg ik ook een leuk afblaas scheetje, al kan je dat niet vergelijken met een BOV.
Hij zit bovenin op onderstaand plaatje (met de blauwe siliconenslang). Zit vast met 3x 10mm boutjes, niet te strak aandraaien!
Volvo S80 2.4T Fitting a new Compressor Bypass Valve (CBV) by Andy Ramdin, on Flickr
De nieuwe unit
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) repair kit by Andy Ramdin, on Flickr
En de oude vs nieuwe
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) vs Old by Andy Ramdin, on Flickr
Volvo S80 2.4T New TRITDT Compressor Bypass Valve (CBV) vs Old by Andy Ramdin, on Flickr