Goeieavond allen,
Laat ik beginnen me even voor te stellen. Mijn naam is Erwin en in november 2009 ben ik lid geworden van dit forum. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen regelmatig berichten, opmerkingen en vragen van anderen gelezen.
In 2007 ging er een langgekoesterde wens in vervulling en hebben we onze V70 2.4T automaat van mei 2000 aangeschaft.
Een genot om in te rijden en dat heb ik sinds die tijd dan ook aardig wat gedaan.
Toch schoven er al snel na de aanschaf wat "donkere wolken voor de zon".
Wanneer we de cruise-control wat langer gebruikten, ging er een hele kerstboom aan waarschuwingslampjes branden en wilde de boordcomputer maar één ding: dat we de auto onmiddellijk aan de kant zetten. Om een lang verhaal kort te maken; we zijn diverse keren naar de dealer terug geweest en het euvel is onder garantie "verholpen".
Dat laatste dus met aanhalingstekens omdat er inderdaad geen lampjes meer gingen branden, maar de auto wel met tussenpozen storingen aangaf, het toerental ineens (tijdens het rijden maar ook bij stationair lopen) omhoog schoot en op langere afstanden er schokken te voelen waren net als turbulentie in een vliegtuig. Ook hield de auto eigenlijk altijd eerst in bij gas geven en daarna voelde je hem trekken. Allemaal vaag en de dealer gaf aan er niets meer mee te kunnen doen. We waren voor onderhoud inmiddels bij een andere garage terechtgekomen omdat ik geen vertrouwen in de dealer meer had. Hier hebben ze gemeten aan de auto en niets bijzonders gevonden, de meldingen gereset en zo heb ik een jaartje of twee rondgereden.
Tot twee weken geleden ineens het lampje voor het motormanagement begon te branden en na twee dagen weer uitging. Omdat er ook twee lastige lampjes vervangen moesten worden en nog wat klein prutswerk, heb ik weer een afspraak gemaakt met m'n garage.
Het resultaat: waarschijnlijk zit er een lek in de intercooler, functioneren de lambda sondes niet goed en zal het gasklephuis vervangen moeten worden. De garage stelt dat dit voor rond de 2000 euri gerepareerd kan worden en dat ik dan vrijwel zeker van de problemen af ben.
Nu heeft de auto bijna 236000 km op de teller staan en vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om de reparatie uit te laten voeren.
Niemand kan in de toekomst kijken, dat snap ik, maar wat kan ik bij deze km stand allemaal nog meer verwachten. Op het forum lees ik mogelijke problemen met de automaat, de airco etc.
Aan de andere kant moet ik met de huidige km-stand er toch nog wel een ton bij kunnen rijden lijkt me en een andere auto (mijn vrouw denkt dan aan een nieuwe ford Focus wagon, ) kost heel wat meer dan deze reparatie...
Graag doe ik een beroep op jullie deskundigheid om wat meer onderbouwd een goede beslissing te kunnen nemen.
Alvast bedankt voor het geduld dit lange verhaal te lezen en voor de adviezen.
Rwin.
Laat ik beginnen me even voor te stellen. Mijn naam is Erwin en in november 2009 ben ik lid geworden van dit forum. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen regelmatig berichten, opmerkingen en vragen van anderen gelezen.
In 2007 ging er een langgekoesterde wens in vervulling en hebben we onze V70 2.4T automaat van mei 2000 aangeschaft.
Een genot om in te rijden en dat heb ik sinds die tijd dan ook aardig wat gedaan.
Toch schoven er al snel na de aanschaf wat "donkere wolken voor de zon".
Wanneer we de cruise-control wat langer gebruikten, ging er een hele kerstboom aan waarschuwingslampjes branden en wilde de boordcomputer maar één ding: dat we de auto onmiddellijk aan de kant zetten. Om een lang verhaal kort te maken; we zijn diverse keren naar de dealer terug geweest en het euvel is onder garantie "verholpen".
Dat laatste dus met aanhalingstekens omdat er inderdaad geen lampjes meer gingen branden, maar de auto wel met tussenpozen storingen aangaf, het toerental ineens (tijdens het rijden maar ook bij stationair lopen) omhoog schoot en op langere afstanden er schokken te voelen waren net als turbulentie in een vliegtuig. Ook hield de auto eigenlijk altijd eerst in bij gas geven en daarna voelde je hem trekken. Allemaal vaag en de dealer gaf aan er niets meer mee te kunnen doen. We waren voor onderhoud inmiddels bij een andere garage terechtgekomen omdat ik geen vertrouwen in de dealer meer had. Hier hebben ze gemeten aan de auto en niets bijzonders gevonden, de meldingen gereset en zo heb ik een jaartje of twee rondgereden.
Tot twee weken geleden ineens het lampje voor het motormanagement begon te branden en na twee dagen weer uitging. Omdat er ook twee lastige lampjes vervangen moesten worden en nog wat klein prutswerk, heb ik weer een afspraak gemaakt met m'n garage.
Het resultaat: waarschijnlijk zit er een lek in de intercooler, functioneren de lambda sondes niet goed en zal het gasklephuis vervangen moeten worden. De garage stelt dat dit voor rond de 2000 euri gerepareerd kan worden en dat ik dan vrijwel zeker van de problemen af ben.
Nu heeft de auto bijna 236000 km op de teller staan en vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om de reparatie uit te laten voeren.
Niemand kan in de toekomst kijken, dat snap ik, maar wat kan ik bij deze km stand allemaal nog meer verwachten. Op het forum lees ik mogelijke problemen met de automaat, de airco etc.
Aan de andere kant moet ik met de huidige km-stand er toch nog wel een ton bij kunnen rijden lijkt me en een andere auto (mijn vrouw denkt dan aan een nieuwe ford Focus wagon, ) kost heel wat meer dan deze reparatie...
Graag doe ik een beroep op jullie deskundigheid om wat meer onderbouwd een goede beslissing te kunnen nemen.
Alvast bedankt voor het geduld dit lange verhaal te lezen en voor de adviezen.
Rwin.