Zojuist heb ik met vida en dice heerlijk gezeten in mn waggie en wat me opviel bij het starten was dat de accuspanning wegviel tot 9.nogiets volt (oei...). Maar ook dat na het aanslaan van de motor de accuspanning terug kwam op 11.nogiets. Niet de gehoopet "richting de 13 volt". Pas na het gas ff flink ingestrapt te hebben schoot de spanning naar 13, nogiets. Die doet het dus wel maar komt laat op.
Is dit normaal of is er ergens een klapperend bitje/relaistje die de boel tegenwerkt? Wat ik in mijn jeugdige enthausiasme altijd doe met een koude bevroren auto is de motor aanzetten in stationair en dan een paar minuutjes krabben. In mijn geval (met de zwakke accu) en laat opkomende dynamo gaat er iets niet goed.
auto is vandaag wel voor wat kleine ritjes van de oprit afgeweest, kan de wat lagere accuspanning verklaren (ik verdenk de accu al een paar weken van gaarheid) maar niet het gedrag van de dynamo
Iemand raad?
Is dit normaal of is er ergens een klapperend bitje/relaistje die de boel tegenwerkt? Wat ik in mijn jeugdige enthausiasme altijd doe met een koude bevroren auto is de motor aanzetten in stationair en dan een paar minuutjes krabben. In mijn geval (met de zwakke accu) en laat opkomende dynamo gaat er iets niet goed.
auto is vandaag wel voor wat kleine ritjes van de oprit afgeweest, kan de wat lagere accuspanning verklaren (ik verdenk de accu al een paar weken van gaarheid) maar niet het gedrag van de dynamo
Iemand raad?