Hallo allemaal,
heb af en toe wat last van een dipje in de elektra en gister voor het eerst op de BC: Laadsysteem service vereist.
vandaag de accu eens doorgemeten met de volgende waardes:
Alles uit: 12.1 Volt
Contact op II met radio aan: 11.4 Volt
Auto gestart, met radio etc. aan: 11.2 Volt
mijn conclusie is dus dat de accu niet goed genoeg bijlaadt? (klopt dit?)
kortom: Dynamo. Nu weet ik dat deze een zogenaamde vrijlooppoulie heeft... ik denk deze ook af en toe te horen 'gieren' kort na het starten, of bij zwaardere belasting.
vragen:
1. kan de vrijlooppoulie het zijn? of toch de hele dynamo?
2. is de vrijlooppoulie los verkrijgbaar? kosten? onderdeelnummer? is deze makkelijk te vervangen?
3. wat zouden jullie doen, eerst de vrijlooppoulie vervangen of gewoon een ruildynamo monteren? wat is een redelijke prijs voor een tweedehand dynamo?
bedankt!
heb af en toe wat last van een dipje in de elektra en gister voor het eerst op de BC: Laadsysteem service vereist.
vandaag de accu eens doorgemeten met de volgende waardes:
Alles uit: 12.1 Volt
Contact op II met radio aan: 11.4 Volt
Auto gestart, met radio etc. aan: 11.2 Volt
mijn conclusie is dus dat de accu niet goed genoeg bijlaadt? (klopt dit?)
kortom: Dynamo. Nu weet ik dat deze een zogenaamde vrijlooppoulie heeft... ik denk deze ook af en toe te horen 'gieren' kort na het starten, of bij zwaardere belasting.
vragen:
1. kan de vrijlooppoulie het zijn? of toch de hele dynamo?
2. is de vrijlooppoulie los verkrijgbaar? kosten? onderdeelnummer? is deze makkelijk te vervangen?
3. wat zouden jullie doen, eerst de vrijlooppoulie vervangen of gewoon een ruildynamo monteren? wat is een redelijke prijs voor een tweedehand dynamo?
bedankt!