Sowieso is de brandstof van nu schraler als destijds.
Bij de rallyauto heb ik ook de pompen kapot gehad, dit komt ook door mengsels van benzine, octaanverhoger, tolueen ed.
Nu gooi ik er 2-takt motorolie bij, hierdoor blijft het allemaal net iets vetter.
Ik probeer eigenlijk altijd op Aral102 te rijden met de auto, puur voor de hogere toerentallen en de compressie.
Ik gooi daarbij dan ook nog bardahl octaanbooster bij en wat 2-takt olie.
Mijn auto ruikt ook anders als alle andere auto's en dat ligt niet aan de olie
E85 (ethanol) heb ik ook overwogen, de rubbertjes moet ik dan vervangen en wat ander klein spul,
maar het grootste werk is dat ik opnieuw moet mappen en misschien zelfs grotere injectoren hebben omdat hij meer in moet spuiten, het verbruik gaat dan ook weer omhoog wat niet in lijn is met de vermogenstoename voor de lol.
(stationair gebruikt de rallyauto zo'n 7 liter per uur volgens DTA, dus reken uit wat er door gaat als ik er mee rijd)
Methanol tast aluminium, pakkingen ed aan, dit heb ik ooit uitgezocht ivm de overstap, neem dus nooit methanol.