Zonder vervelend te willen doen: Bewijs / ervaringen graag!
Aan een quote met een stelling zonder bewijs heb ik niets, vele quotes met dezelfde ervaring wel...
Mijn ervaring is dat het bij een 850 niet uitmaakt of de AC aan of uit staat (en dus is die smering voor mij enkel een theoretisch verhaal). De vraag is hoe dit bij een V70N is geregeld...
Ik heb mijn aircopomp er op de Passat V6 TDI mee naar de knoppen geholpen. Nu staat de ECC zomers en 's winters gewoon aan. Kosten van een mogelijke reparatie wegen niet op tegen dat minieme brandstofverschil.
Bij mijn Lancia JTD 13 jaar lang geen problemen gehad en de AC enkel tijdens de zomermaanden aan als het echt warm was. Ik hoop in ieder geval dat de Volvo even betrouwbaar gaat zijn
Ik ben persoonlijk ook vann mening dat de airco niet altijd aan hoeft te staan, maar af en toe gebruiken vins ik wel zo prettig dat ik weet dat alles nog werkt en er geen nare luchten kunnen ontstaan.
Als je de airco nooit gebruikt had je ook een auto zonder airco kunnen kopen (zijn vaak aanzienlijk goedkoper)
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Als het om een airco gaat, dan ben ik dit met je eens.
Echter bij een climate control niet.
Bij klimaat beheersing hoort ook ontvochtigen en hierbij heb je absoluut het airco gedeelte nodig.
Ik ben persoonlijk ook vann mening dat de airco niet altijd aan hoeft te staan, maar af en toe gebruiken vins ik wel zo prettig dat ik weet dat alles nog werkt en er geen nare luchten kunnen ontstaan.
Als je de airco nooit gebruikt had je ook een auto zonder airco kunnen kopen (zijn vaak aanzienlijk goedkoper)
Zijn die dan nog zonder airco te verkrijgen? Dacht dat ECC al in de basisuitvoering zat.