Goedemorgen allemaal,
De afgelopen weken ging het draaiknopje van de ventilator op de ECC unit steeds verder kapot. Af en toe deed hij het zelfs helemaal niet.
Gisteren heb ik de unit eruit gehaald.
Het blijkt dat er een stukje uit de behuizing waar een kogeltje in zit, is afgebroken waardoor het knopje vrij kan ronddraaien. en geen contact meer maakt.
Ik heb wat zitten klooien met secondelijm maar dat werkt niet.
Het is dus een mechanisch probleem.
Ik heb gisteren de hele dag zitten zoeken op het onderdelennummer maar exact de zelfde unit is nergens te vinden. Zelfs in Zweden niet en andere landen niet.
Ik kan wel dezelfde unit qua uiterlijk vinden, dus met stoelverwarming en bijna alle knoppen en dergelijke, maar volgens mij kun je die niet zomaar plaatsen, althans dat las ik ergens.
Gaat om deze unit: https://www.onderdelenlijn.nl/…d/6596585/
Nu is het geen enkel probleem om de printplaat eruit te halen ,en om de printplaat uit mijn module te halen en in de donor behuizing te plaatsen. Dat is een klusje van niks.
Ik heb nu zo'n complete module gevonden ook met voldoende schakelaars onderaan.
Dat moet toch gewoon uitwisselbaar zijn?
Ik vervang dus eigenlijk alleen maar de behuizing en geen elektronica.
Gaat dit werken zo?
.
De afgelopen weken ging het draaiknopje van de ventilator op de ECC unit steeds verder kapot. Af en toe deed hij het zelfs helemaal niet.
Gisteren heb ik de unit eruit gehaald.
Het blijkt dat er een stukje uit de behuizing waar een kogeltje in zit, is afgebroken waardoor het knopje vrij kan ronddraaien. en geen contact meer maakt.
Ik heb wat zitten klooien met secondelijm maar dat werkt niet.
Het is dus een mechanisch probleem.
Ik heb gisteren de hele dag zitten zoeken op het onderdelennummer maar exact de zelfde unit is nergens te vinden. Zelfs in Zweden niet en andere landen niet.
Ik kan wel dezelfde unit qua uiterlijk vinden, dus met stoelverwarming en bijna alle knoppen en dergelijke, maar volgens mij kun je die niet zomaar plaatsen, althans dat las ik ergens.
Gaat om deze unit: https://www.onderdelenlijn.nl/…d/6596585/
Nu is het geen enkel probleem om de printplaat eruit te halen ,en om de printplaat uit mijn module te halen en in de donor behuizing te plaatsen. Dat is een klusje van niks.
Ik heb nu zo'n complete module gevonden ook met voldoende schakelaars onderaan.
Dat moet toch gewoon uitwisselbaar zijn?
Ik vervang dus eigenlijk alleen maar de behuizing en geen elektronica.
Gaat dit werken zo?
.