Gisteravond reed ik vanuit het werk naar huis,en toen kwam mijn grote vriend het oranje motorblokje om de hoek kijken.
Auto reed verder normaal,dus rustig door gereden naar huis en direct VIDA DICE eraan gehangen.
Er kwam een hele waslijst aan portier en alarm storingen naar boven,maar 3 sprongen er tussen uit.
ECM170F - Laaddruksensor - Onjuist signaal
ECM1600 - Laaddruksensor - Signaal te hoog
ECM1200 - Inlaatsensor voor inlaatluchttemperatuur - Signaal te laag.
Nou vind ik het vrij bijzonder dat 2 sensoren er tegelijkertijd mee ophouden,het zou natuurlijk altijd kunnen maar wat zijn de kansen.
Ik heb alle vacuum slangen en drukbuizen nagelopen,hier was niks aan te zien,ik heb alle vacuum slangen een half jaar geleden ook vervangen voor siliconen.
Zowel de map en temp sensor schoongemaakt met luchtmassameter reiniger,stekkers schoongemaakt met contactspray,en gelijk de luchtmassameter maar meegenomen en schoongemaakt,errors gewist en weer een stukje gereden,auto slaat ''raar'' aan en voelt inderdaad alsof er een sensor kapot is,dus vida er weer aangehangen,en de errors stonden er weer in.
Bekabeling nagelopen van de sensoren,voor zover ik kan zien scheelt hier ook niks aan,geen breuken,knikken of beschadigde mantels.
Ik heb 2 nieuwe sensoren besteld,maar ik vind hij toch vrij bijzonder,huidige map sensor is een OEM bosch sensor en zit er net een jaartje in.
Iemand enig idee hoe als het kan dat 2 sensoren er tegelijkertijd mee ophouden?
Misschien dat ik nog iets over het hoofd zie.
Auto reed verder normaal,dus rustig door gereden naar huis en direct VIDA DICE eraan gehangen.
Er kwam een hele waslijst aan portier en alarm storingen naar boven,maar 3 sprongen er tussen uit.
ECM170F - Laaddruksensor - Onjuist signaal
ECM1600 - Laaddruksensor - Signaal te hoog
ECM1200 - Inlaatsensor voor inlaatluchttemperatuur - Signaal te laag.
Nou vind ik het vrij bijzonder dat 2 sensoren er tegelijkertijd mee ophouden,het zou natuurlijk altijd kunnen maar wat zijn de kansen.
Ik heb alle vacuum slangen en drukbuizen nagelopen,hier was niks aan te zien,ik heb alle vacuum slangen een half jaar geleden ook vervangen voor siliconen.
Zowel de map en temp sensor schoongemaakt met luchtmassameter reiniger,stekkers schoongemaakt met contactspray,en gelijk de luchtmassameter maar meegenomen en schoongemaakt,errors gewist en weer een stukje gereden,auto slaat ''raar'' aan en voelt inderdaad alsof er een sensor kapot is,dus vida er weer aangehangen,en de errors stonden er weer in.
Bekabeling nagelopen van de sensoren,voor zover ik kan zien scheelt hier ook niks aan,geen breuken,knikken of beschadigde mantels.
Ik heb 2 nieuwe sensoren besteld,maar ik vind hij toch vrij bijzonder,huidige map sensor is een OEM bosch sensor en zit er net een jaartje in.
Iemand enig idee hoe als het kan dat 2 sensoren er tegelijkertijd mee ophouden?
Misschien dat ik nog iets over het hoofd zie.