ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

advies gevraagd

 
 
 
 
 
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 40
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Reply Nikom

 · 
Posted: 25.01.2014 - 20:41  ·  #16
Hoi Nikom,

Bedankt voor je reactie. Alle genoemde storingsmeldingen zijn na een reset toch weer teruggekomen. Dus het is een recente storing.

Het gasklephuis is niet vernieuwd hoor. Het is alleen schoongemaakt en vervolgens teruggeplaatst. Sindsdien blijven de toeren dus rond de 1400-1500 toeren hangen om vervolgens na enkele seconden weer terug te zakken naar 900-1000 toeren.

Is het een idee om een gebruikte lambdasonde van de sloop te halen? Er zit een maand garantie op. Een nieuwe kost namelijk nogal wat meer...

Ik hoor et wel. En jullie horen het als ik de storing verholpen heb.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 25.01.2014 - 20:55  ·  #17
Quote door folke3

Dan zullen we het beste er maar van hopen. ga de komende weken veel rijden, dus wie weet kan ik mijn afspraak met Dennis annuleren.


Ben heel erg benieuwd naar wat hier uit gaat komen! Heel veel succes mannen! ;)
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 25.01.2014 - 21:16  ·  #18
wat kost een gebruikte? is het verschil met een nieuwe meer dan 50%? Anders je kan gewoon op deze site http://www.sparkplugs.co.uk/index.htm
zoeken naar een nieuwe waar je deze sensor veel goedkoper kan kopen dan een origineel.
Ik zou gewoon een nieuwe lambda halen en klaar ben je.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 16:52  ·  #19
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 19:46  ·  #20
Als je hem start klopt inderdaad. Maar niet wanneer de auto al even loopt Kevin! ;)
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 20:10  ·  #21
...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 21:05  ·  #22
Quote door kevinwalter

Dat van die toeren heb ik ook. Als ik hem start en hij is koud rond de 1500-2000 toeren. Zakt daarna netjes weer naar beneden. Is denk ik niets raars aan.


Dit is de opwarmperiode, waar een eind aan komt op het moment de thermostaat de zaak vrijgeeft. Het probleem waarmee wij worstelen is, dat ook als de motor warm is, het toerental niet snel naar normaal (lees 800-900 rpm)terugvalt, maar eerst ca 3 seconden op 1500 rpm draait en dan in stappen teruggaat naar 800 rpm. Irritant als je naar een stoplicht rijdt, gas loslaat en je auto blijft doorbollen.
Overigens heb ik vandaag weer wat km's gemaakt en ik krijg het idee, dat het euvel langzamerhand minder wordt. Heb deze week nogal wat km's te maken en als het in dit tempo blijft verbeteren, kan ik stellen, dat het zichzelf langzamerhand heeft opgelost.
Misschien is de "motormanager" aan zijn nieuwe "(gasklep)werknemer" gewend geraakt en hebben ze elkaar leren verdragen. Mediation? Werkt bedrijfsmatig ook, dus waarom niet onder de motorkap?
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 21:27  ·  #23
...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 21:43  ·  #24
Quote door kevinwalter

Hmm, ik zou zeggen klik is op mijn ebay link :) daar zie je waarom die etm's slijten.

Hoogstwaarschijnlijk is dat het probleem.


De dealer heeft bij mij zojuist een brandnieuw ETM ingebouwd en heeft 34 uur aan nazorg besteed om een nieuwe sonde en software in te bouwen. Zelfs een panel van creatievelingen in Zeden hebben zich middels een internetverbinding over mijn auto gebogen en geconcludeerd, dat alle functies van het motormanagement 100% functioneren. Ik mag verwachten, dat mijn ETM nog niet versleten is in die 800 km die er sindsdien mee is gereden.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 21:52  ·  #25
...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 26.01.2014 - 23:33  ·  #26
Ik neem aan, dat daar ook Volvo Zweden bij het project werd betrokken (ik heb de E-mail correspondentie daaromtrent gezien en gelezen), mijn dealer zich niet heeft veroorloofd, iets te gebruiken, dat niet minimaal aan de Volvo zelf opgestelde kwaliteitsnormen voldoet.
Soms moet een mens ook wel eens vertrouwen, wat hem verteld wordt.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 29.01.2014 - 22:51  ·  #27
Ik krijg steeds meer de indruk, dat het toerentalprobleem, dat ik had, zichzelf langzamerhand aan het oplossen is. Misschien toch inleren van de motormanager, of zat er misschien een zwaar punt op het asje, waarop de gasklep beweegt? Uiteindelijk wil ik dat wel weten, maar ondertussen is het weer genieten van een goed lopende motor!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 29.01.2014 - 23:06  ·  #28
Woow!! Ik duim voor je dat dit probleem tot het verleden behoort Folke! ;)
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 40
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 03.02.2014 - 15:03  ·  #29
Okay Folke, nu ikke nog!

Ik heb vorige week een andere lambdasonde gemonteerd maar de monteur gaf aan dat het probleem niet verholpen was. De lambdasonde geeft namelijk helemaal geen sjoegem! Ik ben geen techneut maar ik kreeg ongeveer het volgende te horen: de lambdasonde mag een output Volt signaal tussen de 0 en 1 volt geven. Die van mij geeft meer dan 3 volt! Is dus eigenlijk onmogelijk en daardoor krijgen mijn ECU en gascomputer verkeerde gegevens en kan het gasklephuis zich ook niet inregelen..

De monteur denkt dat er mogelijk een andere draad met hogere spanning tegen een draad van de lamdasonde is samengesmolten waardoor deze storing zich voordoet. Hij gaat vanavond het hele electrische circuit nalopen en dan hoop ik meer te weten..

Wordt vervolgd.. En twordt steeds spannender.. :bandit:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

 · 
Posted: 03.02.2014 - 17:28  ·  #30
Quote door Jerry007

Okay Folke, nu ikke nog!

Ik heb vorige week een andere lambdasonde gemonteerd maar de monteur gaf aan dat het probleem niet verholpen was. De lambdasonde geeft namelijk helemaal geen sjoegem! Ik ben geen techneut maar ik kreeg ongeveer het volgende te horen: de lambdasonde mag een output Volt signaal tussen de 0 en 1 volt geven. Die van mij geeft meer dan 3 volt! Is dus eigenlijk onmogelijk en daardoor krijgen mijn ECU en gascomputer verkeerde gegevens en kan het gasklephuis zich ook niet inregelen..

De monteur denkt dat er mogelijk een andere draad met hogere spanning tegen een draad van de lamdasonde is samengesmolten waardoor deze storing zich voordoet. Hij gaat vanavond het hele electrische circuit nalopen en dan hoop ik meer te weten..

Wordt vervolgd.. En twordt steeds spannender.. :bandit:


Ik ervaar steeds meer, dat mijn probleem is opgelost, door gewoon te rijden of mijn neus bloed. Motor direct keurig naar 800 rpm. bij gas loslaten. Heb overigens nog steeds geen factuur van de dealer gekregen voor de hele operatie, terwijl wel een 1e lambdasonde is in gebouwd en er 34 uur aan besteed zijn. Misschien toch maar eens voorzichtig de loftrompet steken voor de dealer, Bluekens in Oosterhout!
Ik ga in ieder geval de afspraak met Dennis van Asperen cancelen, want ik zou niet weten, wat er nog verbeterd moet worden aan mijn motorloop.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0