Beste Jerry007,
Door een interne (in sensor) kortsluiting kan deze spanning heel hoog of heel laag zijn en op een constante waarde staan.
Wat bedoel je met een andere lambda? Bedoel je een nieuwe of gebruikte?
Ik zou eerst ff kijken welk computer systeem is het. Is dat een ME of Denso?
Als het een Denso is dan MOET jij een denso sensor halen want een andere merk gaat echt niet werken en dat zeg ik uit ervaring!
Ik had met mijn storing ook een hoge spanning en ik was al op een punt dat van gedachte van ik ga deze computer eruit halen en alles doormeten maar heren van Volvo in enschede hebben mij toch overtuigd dat mijn computer helemaal in orde is en ik moest sensor vervangen en klaar.
Dus voordat je echt met de computer gaat beginnen eerst even zeker weten dat je sensor goed of slecht is!
Quote door Jerry007
Okay Folke, nu ikke nog!
Ik heb vorige week een andere lambdasonde gemonteerd maar de monteur gaf aan dat het probleem niet verholpen was. De lambdasonde geeft namelijk helemaal geen sjoegem! Ik ben geen techneut maar ik kreeg ongeveer het volgende te horen: de lambdasonde mag een output Volt signaal tussen de 0 en 1 volt geven. Die van mij geeft meer dan 3 volt! Is dus eigenlijk onmogelijk en daardoor krijgen mijn ECU en gascomputer verkeerde gegevens en kan het gasklephuis zich ook niet inregelen..
De monteur denkt dat er mogelijk een andere draad met hogere spanning tegen een draad van de lamdasonde is samengesmolten waardoor deze storing zich voordoet. Hij gaat vanavond het hele electrische circuit nalopen en dan hoop ik meer te weten..
Wordt vervolgd.. En twordt steeds spannender.. :bandit: