ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

advies gevraagd

Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: ECM-2110 signaal te hoog voorste lamdasonde

· 
Posted: 17.02.2014 - 20:57  ·  #46
Quote door janpy

Quote door Jerry007

Hee Jan,

Bedankt voor je reactie. Heb je m zelf ook recent besteld dan? En heb je m intussen al wel binnen dan of niet? Of ben je (omdat je m niet kreeg) uitgeweken naar China? Ik hoop dat de lambdasensor straks de stroom ook omlaag afregelt want de voeding die nu op de (blauwe) draad staat is 3.5 V en das te hoog volgens de geleerden. Misschien zit er nog een soort weerstand ingebouwd ofzo.. Kheb er geen verstand van..

Hallo
Ik heb de lambda sensor 7 feb besteld
En in china heb ik een Dice uitlees kastje besteld ook op 7 feb, deze werd de maandag erop afgelevert door dhl, supersnel dus.
Maar die ambtenaren in de Uk maken er een potje van, of het gaat in Nederland als dikke strnt door een trechter, dat zullen we nooit weten denk ik.
Maar dat het sneller kan wel
Als ik hem binnen heb meld ik het wel even, en ook als het weer werkt zoalst hoort

groet jan

Hee Jan,

Ik heb vandaag ook maar eens met postNL gebeld en zij gaven aan dat net (toevallig) vandaag de -zending bij hen binnen was gekomen vanuit GB. Ik zei dat ik vanuit GB al op 7-02 te horen had gekregen dat ze de zending in Holland afgeleverd hadden en dat ik het dus vreemd vond dat zij pas 10 dagen later mijn zending in t zicht hadden. Tja, tja, dat wisten ze ook niet natuurlijk. Hun systeem klopte wel maar ze vond het wel heeeeel vervelend natuurlijk. Hij zal nu binnen enkele dagen bezorgd worden dus.. Afwachten maar. Ik zal t gelijk posten als ik m binnen heb.
janpy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.02.2014 - 17:08  ·  #47
HAllo
Ik heb hem binnen, en gelijk erin gezet
Even met vida gekeken, hij reageert nu wel meer maar nog niet veel
tussen ,7 en 1,2 volt
zowel op lpg als op benzine

Even wachten of het lampie weer aan gaat

groet Jan
Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2014 - 22:35  ·  #48
Quote door janpy

HAllo
Ik heb hem binnen, en gelijk erin gezet
Even met vida gekeken, hij reageert nu wel meer maar nog niet veel
tussen ,7 en 1,2 volt
zowel op lpg als op benzine

Even wachten of het lampie weer aan gaat

groet Jan

Nou zeg, ik ben net thuis en zie het pakketje ook op de mat liggen. Ze zijn gelijk aan het werk gegaan bij de post lijkt het wel. Is deze makkelijk te plaatsen? Geen speciale aandraaimomenten o.i.d.?? Dan kan ik het zelf namelijk ook wel proberen. Maar de auto staat nu bij schadeherstel. Een of andere onverlaat vond het fijn om mijn spiegels eraf te trappen.. Zinloos weekendgeweld zeg maar.

Ik ben benieuwd of mijne straks ook weer goed loopt. Je hoort nog van me.
Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Weer een stapje verder..

· 
Posted: 24.02.2014 - 21:35  ·  #49
Ik heb intussen de lamdasonde zelf gemonteerd. Dit was goed te doen al liep ik wel even te Oeps met de stekker die er niet uit wilde. Maar na wat proberen had ik het door. De auto liep gelijk een stuk beter en het verbruik kelderde met 3 liter op 100 kilometer. Ik rij dagelijks veel dus kon dat snel weten.

De verkeerde voltage die de ECU afgaf aan de lamdasonde (moet tussen 0-1 volt maar was bijna 4 volt bij de kapotte sonde) wordt dus automatisch afgeregeld door de lamdasonde naar de juiste waarde. Gelukkig dus geen nieuwe ECU er in want dat was een duur grapje geweest.

Nu heb ik de foutcodes gereset maar de eerdergenoemde foutcodes van de achterste lambdasonde blijft erin staan en het gasklephuis ook. De achterste lamdasonde ga ik dus ook vervangen (heb me laten vertellen dat dit niet persé een Denso hoeft te zijn, klopt dat?) en het gasklephuis laat ik nog maar eens schoonmaken. (foutcode = positiesensor).

In ieder geval al een hele verbetering maar we werken naar 100% herstel.
Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2014 - 21:41  ·  #50
Quote door Jerry007

Ik heb intussen de lamdasonde zelf gemonteerd. Dit was goed te doen al liep ik wel even te Oeps met de stekker die er niet uit wilde. Maar na wat proberen had ik het door. De auto liep gelijk een stuk beter en het verbruik kelderde met 3 liter op 100 kilometer. Ik rij dagelijks veel dus kon dat snel weten.

De verkeerde voltage die de ECU afgaf aan de lamdasonde (moet tussen 0-1 volt maar was bijna 4 volt bij de kapotte sonde) wordt dus automatisch afgeregeld door de lamdasonde naar de juiste waarde. Gelukkig dus geen nieuwe ECU er in want dat was een duur grapje geweest.

Nu heb ik de foutcodes gereset maar de eerdergenoemde foutcodes van de achterste lambdasonde blijft erin staan en het gasklephuis ook. De achterste lamdasonde ga ik dus ook vervangen (heb me laten vertellen dat dit niet persé een Denso hoeft te zijn, klopt dat?) en het gasklephuis laat ik nog maar eens schoonmaken. (foutcode = positiesensor).

In ieder geval al een hele verbetering maar we werken naar 100% herstel.

Voor de duidelijkheid nog even de foutcodes erbij:
ECM-2110 voorste verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-2210 Achterse verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-9150 gasklepstand (TP) sensor 1 - onjuist signaal
Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Achterste lamdasonde

· 
Posted: 27.02.2014 - 21:01  ·  #51
Inmiddels ook de achterste lamdasonde vervangen en de foutcodes gewist. Vervolgens even mee rondgereden maar ze komen niet terug. Het waarschuwingslampje en het emissie lampje is nu ook uit en blijft hopelijk uit. Ik hou niet zo van die lampjes.
De storingscode op het gasklephuis blijft er nog wel in staan maar dit levert geen waarschuwingslampje op. Ik wil even aanzien hoe het rijdt en als ik er verder niets van merk laat ik het hierbij.

Ik hoop dat ik hiermee alle storingen opgelost heb. Nu ga ik verder met het herstellen van mijn (in de bocht openzwaaiende) tankklep. Even kijken wat ik hier mee aan moet. Zal vast wel een andere topic voor zijn waar ik informatie kan halen en waar ik het onderdeel kan bestellen.

Bedankt voor jullie tips en trucs in deze topic.

Groeten Jerry
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2014 - 23:02  ·  #52
tankklep: zal de veer bij de scharnier wel van missen. (heb hetzelfde met mijn auto.)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2014 - 18:33  ·  #53
Quote door Jerry007

Ik hoop dat ik hiermee alle storingen opgelost heb. Nu ga ik verder met het herstellen van mijn (in de bocht openzwaaiende) tankklep. Even kijken wat ik hier mee aan moet. Zal vast wel een andere topic voor zijn waar ik informatie kan halen en waar ik het onderdeel kan bestellen.

Kun je hier iets mee ?
Jerry007
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2014 - 14:32  ·  #54
Quote door Bigdog

Quote door Jerry007

Kun je hier iets mee ?

Daar kan ik wel wat mee ja! Bedankt ga m direct bestellen. De montagehandleiding is er in een link bijgeplaatst zag ik.

Selected quotes for multi-quoting:   0