Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week mijn Volvo V70 2002 2.4 ocean race laten behandelen door ETS in Oosterhout. De welbekende reparateur van alle electronische storingen. Ik heb het front van een V70 dashboard uit 2006 op mijn 'oude' achterkant laten zetten en tegelijkertijd het slechter wordende infoscherm laten repareren. Frans Erich heeft alles naar volle tevredenheid uitgevoerd. Klasse!! Aanrader!!
Nu kreeg ik ook een uitdraai met enkele foutcodes die nog 'openstaan'. Ik zou ze graag even aan jullie willen voorleggen en vragen of 1 van jullie hier ervaring mee heeft en mij kan adviseren wat te doen. Natuurlijk kun je ook zeggen vervang alles maar je begrijpt dat dit een dure aangelegenheid is die Jan modaal niet echt lekker in de portemonnee klinkt.
De volgende foutcodes staan open:
ECM-2110 voorste verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-2210 Achterse verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-9150 gasklepstand (TP) sensor 1 - onjuist signaal
Nu heb ik laatst met de grote beurt gevraagd of met mijn gasklephuis schoon wilde maken omdat de auto een beetje bokkerig reed. Nadat men dit gedaan had merkte ik dat mijn stationair toerental rond de 1400-1500 toeren blijft hangen als ik de koppeling intrap. Pas nadat ik heel even stil heb gestaan zakt deze naar de 900 toeren. Beetje vaag dus.
Ik heb intussen al verschillende verhalen over de beruchte gasklephuizen gelezen maar Frans Erich (met 25 jaar VOLVO garage ervaring) verzekerde mij dat dit alleen speelde met de gasklephuizen tot en met 2001. Aangezien de mijne van 2002 gaf hij aan dat hier eigenlijk niets aan kapot kon gaan. Het is een mechanisch gasklephuis en het werkt dus niet met storingsgevoelige spoelen etc.etc. Ook gaf hij aan dat hij deze storing in 25 jaar tijd nog nooit gezien had. Hij gaf aan dat mogelijk bij het schoonmaken de klep iets verdraaid was maar dit zou zichzelf weer moeten herstellen wanneer de auto weer rijdt. Ik wil hem graag geloven maar weet dus niet waar ik het nu moet zoeken. Frans gaf ook aan dat in ieder geval de voorste lambdasonde vervangen moest worden en dat daardoor mijn brandstofverbruik ook aanzienlijk zou zakken. Iemand hier ervaring mee?
En? Kan het zo zijn dat de lamdasonde invloed heeft op het functioneren van het gasklephuis? Of staat dit volledig los van elkaar? Ik weet het; kheb veel vragen maar eigenlijk komt t er op neer dat de auto bokkerig loopt bij gasgeven en veel te hoog stationair loopt. What to do??
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties..
Ik heb afgelopen week mijn Volvo V70 2002 2.4 ocean race laten behandelen door ETS in Oosterhout. De welbekende reparateur van alle electronische storingen. Ik heb het front van een V70 dashboard uit 2006 op mijn 'oude' achterkant laten zetten en tegelijkertijd het slechter wordende infoscherm laten repareren. Frans Erich heeft alles naar volle tevredenheid uitgevoerd. Klasse!! Aanrader!!
Nu kreeg ik ook een uitdraai met enkele foutcodes die nog 'openstaan'. Ik zou ze graag even aan jullie willen voorleggen en vragen of 1 van jullie hier ervaring mee heeft en mij kan adviseren wat te doen. Natuurlijk kun je ook zeggen vervang alles maar je begrijpt dat dit een dure aangelegenheid is die Jan modaal niet echt lekker in de portemonnee klinkt.
De volgende foutcodes staan open:
ECM-2110 voorste verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-2210 Achterse verwarmde lambdasonde voorverwarming- signaal te hoog
ECM-9150 gasklepstand (TP) sensor 1 - onjuist signaal
Nu heb ik laatst met de grote beurt gevraagd of met mijn gasklephuis schoon wilde maken omdat de auto een beetje bokkerig reed. Nadat men dit gedaan had merkte ik dat mijn stationair toerental rond de 1400-1500 toeren blijft hangen als ik de koppeling intrap. Pas nadat ik heel even stil heb gestaan zakt deze naar de 900 toeren. Beetje vaag dus.
Ik heb intussen al verschillende verhalen over de beruchte gasklephuizen gelezen maar Frans Erich (met 25 jaar VOLVO garage ervaring) verzekerde mij dat dit alleen speelde met de gasklephuizen tot en met 2001. Aangezien de mijne van 2002 gaf hij aan dat hier eigenlijk niets aan kapot kon gaan. Het is een mechanisch gasklephuis en het werkt dus niet met storingsgevoelige spoelen etc.etc. Ook gaf hij aan dat hij deze storing in 25 jaar tijd nog nooit gezien had. Hij gaf aan dat mogelijk bij het schoonmaken de klep iets verdraaid was maar dit zou zichzelf weer moeten herstellen wanneer de auto weer rijdt. Ik wil hem graag geloven maar weet dus niet waar ik het nu moet zoeken. Frans gaf ook aan dat in ieder geval de voorste lambdasonde vervangen moest worden en dat daardoor mijn brandstofverbruik ook aanzienlijk zou zakken. Iemand hier ervaring mee?
En? Kan het zo zijn dat de lamdasonde invloed heeft op het functioneren van het gasklephuis? Of staat dit volledig los van elkaar? Ik weet het; kheb veel vragen maar eigenlijk komt t er op neer dat de auto bokkerig loopt bij gasgeven en veel te hoog stationair loopt. What to do??
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties..