Hallo allemaal, na een poos meelezen zonder en met account heb ik me zojuist ook voorgesteld om ook wat actiever te gaan worden op het forum.
Om af te trappen wil ik graag jullie advies mbt. tot een motorstoringslampje, de uitgelezen code en mijn diagnose.
Afgelopen week heb ik mijn auto een grote beurt gegeven en hierbij heb ik de olie, filters en bougies vervangen. (De auto rijd en reed gewoon goed en op heel soms een kleine toerental schommeling van 700-900 tpm bij het stoplicht na, vind ik dat hij erg mooi loopt.)
Daarna heb ik een testrondje gereden en ben vervolgens 165km vanaf mijn ouders naar mijn huis gereden. Toen ik de auto vervolgens 2 dagen later weer pakte brandde het oranje motorstoringslampje. De auto loopt verder exact hetzelfde en gewoon goed, dus niet direct stress. Ik heb alle meldingen gewist en heb een rondje gereden waarbij er niks gebeurde. Nu, een rit later is het lampje opnieuw gaan branden en heb ik de storingen: "ECM-6400 Camshaft reset valve, intake & ECM-4000 Canister purge (CP) valve" uitgelezen.
De canister purge lijkt me een onschuldige en losstaande melding en ik kan me best voorstellen dat er wat gas ontstaat bij het rijden op lpg zonder veel benzine te gebruiken. De Camshaft reset valve lijkt mij te slaan op de magneetklep (solonoid) die de VVT aanstuurt. Wellicht dat de verse olie ervoor zorgt dat hier nu een probleem is ontstaan. Voor ik hier echter een nieuwe voor bestel zou ik graag jullie idee hierover willen weten. En wellicht een benaming voor de solonoid die gebruikt wordt in het nederlands, want ik heb het onderdeel nog op geen enkele site kunnen vinden.
Alvast bedankt!
Edit: - Het betreft een V70n van eind 2000.
- Het zou natuurlijk ook kunnen dat de camshaft reset valve een storing is die al aanwezig was en geen motorstoringslampje laat branden en dat de canister purge valve de melding veroorzaakt doordat het rijden zonder benzine te gebruiken ervoor zorgt dat er benzinedampen onstaan.
Om af te trappen wil ik graag jullie advies mbt. tot een motorstoringslampje, de uitgelezen code en mijn diagnose.
Afgelopen week heb ik mijn auto een grote beurt gegeven en hierbij heb ik de olie, filters en bougies vervangen. (De auto rijd en reed gewoon goed en op heel soms een kleine toerental schommeling van 700-900 tpm bij het stoplicht na, vind ik dat hij erg mooi loopt.)
Daarna heb ik een testrondje gereden en ben vervolgens 165km vanaf mijn ouders naar mijn huis gereden. Toen ik de auto vervolgens 2 dagen later weer pakte brandde het oranje motorstoringslampje. De auto loopt verder exact hetzelfde en gewoon goed, dus niet direct stress. Ik heb alle meldingen gewist en heb een rondje gereden waarbij er niks gebeurde. Nu, een rit later is het lampje opnieuw gaan branden en heb ik de storingen: "ECM-6400 Camshaft reset valve, intake & ECM-4000 Canister purge (CP) valve" uitgelezen.
De canister purge lijkt me een onschuldige en losstaande melding en ik kan me best voorstellen dat er wat gas ontstaat bij het rijden op lpg zonder veel benzine te gebruiken. De Camshaft reset valve lijkt mij te slaan op de magneetklep (solonoid) die de VVT aanstuurt. Wellicht dat de verse olie ervoor zorgt dat hier nu een probleem is ontstaan. Voor ik hier echter een nieuwe voor bestel zou ik graag jullie idee hierover willen weten. En wellicht een benaming voor de solonoid die gebruikt wordt in het nederlands, want ik heb het onderdeel nog op geen enkele site kunnen vinden.
Alvast bedankt!
Edit: - Het betreft een V70n van eind 2000.
- Het zou natuurlijk ook kunnen dat de camshaft reset valve een storing is die al aanwezig was en geen motorstoringslampje laat branden en dat de canister purge valve de melding veroorzaakt doordat het rijden zonder benzine te gebruiken ervoor zorgt dat er benzinedampen onstaan.