Aan iedereen de beste wensen voor dit nieuwe jaar!
Mijn auto: wagen V70 begin 2004 motor D5244T Diesel kmstand 302 000
Ik heb al een tijdje de melding motorservice vereist en dan rijd hij niet meer geweldig
In het begin alleen op de snelweg maar nu ook op kleine wegen.
Uitgelezen met maxidias geeft hij storing ECM6805 Boost presure faulty flow
Met Vadis gaf hij een Volvocode ( vergeten op te schrijven) Turbodruk te hoog.
Ik heb de vacuumleidingen en motorsteunen gecontroleerd op lekken, de klep op het luchtfilter gecheckt met een vacuummeter.
De intercooler was aan vervanging toe, daar lekte olie uit.
Maar mijn probleem is niet opgelost.
De rubber buis voor de collector boven de startmotor heeft een laag aangekoekte olie van enkele mm.
Waar komt deze olie vandaan? Kan het de turbo zijn die lekt of die verkeerd word aangestuurd?
Bij het uitlezen krijg ik volgende waarden:
Gemeten op 720t/m en op 3000t/m
Mounthvacuum schakelt op 1500 t/m ook gecheckt met vacuummeter
Atm sensor 995 hpa veranderd niet
Air flow 25.9 kg/h ( 700t) 195 ( 3000t)
Air mass stroke 251.6 -> 440 mg/stroke
Intake manifold pressure 996 -> 927 Hpa
VNT regulator 10% -> 39.85%
Calculated load value 18.4% -> 35%
Intake manifold absolute pressure 99 -> 92
Air flow rate mass air flow sensor 7.3-> 52 g/sec
Het is natuurlijk wel mooi dat ik dit kan meten, maar ik heb geen referentie om er naast te leggen.
Ik weet ook niet van alles wat het betekend.
Iemand een idee?
Alvast bedankt, Wout
Mijn auto: wagen V70 begin 2004 motor D5244T Diesel kmstand 302 000
Ik heb al een tijdje de melding motorservice vereist en dan rijd hij niet meer geweldig
In het begin alleen op de snelweg maar nu ook op kleine wegen.
Uitgelezen met maxidias geeft hij storing ECM6805 Boost presure faulty flow
Met Vadis gaf hij een Volvocode ( vergeten op te schrijven) Turbodruk te hoog.
Ik heb de vacuumleidingen en motorsteunen gecontroleerd op lekken, de klep op het luchtfilter gecheckt met een vacuummeter.
De intercooler was aan vervanging toe, daar lekte olie uit.
Maar mijn probleem is niet opgelost.
De rubber buis voor de collector boven de startmotor heeft een laag aangekoekte olie van enkele mm.
Waar komt deze olie vandaan? Kan het de turbo zijn die lekt of die verkeerd word aangestuurd?
Bij het uitlezen krijg ik volgende waarden:
Gemeten op 720t/m en op 3000t/m
Mounthvacuum schakelt op 1500 t/m ook gecheckt met vacuummeter
Atm sensor 995 hpa veranderd niet
Air flow 25.9 kg/h ( 700t) 195 ( 3000t)
Air mass stroke 251.6 -> 440 mg/stroke
Intake manifold pressure 996 -> 927 Hpa
VNT regulator 10% -> 39.85%
Calculated load value 18.4% -> 35%
Intake manifold absolute pressure 99 -> 92
Air flow rate mass air flow sensor 7.3-> 52 g/sec
Het is natuurlijk wel mooi dat ik dit kan meten, maar ik heb geen referentie om er naast te leggen.
Ik weet ook niet van alles wat het betekend.
Iemand een idee?
Alvast bedankt, Wout