2e ECM kopen

 
 
 
 
 
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 49
Berichten: 1780
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 12.06.2019 - 18:15  ·  #16
Ik denk als een echt goede tuning wil, je op een rollerbank terecht komt.

De achtergrond van VDash is voor mij nog onduidelijk. Het is dat Obbe er zelf mee kwam op dit forum en ik er zelf nieuwsgierig naar werd.

De aanpassing die Obbe maakt zal deels ook standaard zijn, die door de jaren heen is verbetert.

Als je via een portal als VDash aan zo’n doorontwikkelde aanpassing kan komen is het financieel interessant om via VDash aanpassingen te maken.

Zeker als het gaat om een EGR klep uit te zetten.

Maar wat je wel mist is dat stukje fysieke inspectie en gevoel wanneer je bij een Tuner langs gaat.

Maar als je zelf super handig bent in onderhoud, maar niet in Tuning kan aanpassingen maken via VDash interessant zijn.

Zeg maar voor ieder wat wils.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 12.06.2019 - 18:26  ·  #17
V70 vanaf 2008 kan je niet met Vdash tunen. De oudere wel. Bij de nieuwere moet fysiek de ECM eruit en ergens aan gehangen worden. Het fijne weet ik er ook niet van. Althans is het mij zo uit gelegd. Wellicht kan het inmiddels wel?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 49
Berichten: 1780
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 12.06.2019 - 19:27  ·  #18
Quote door Blade

V70 vanaf 2008 kan je niet met Vdash tunen. De oudere wel. Bij de nieuwere moet fysiek de ECM eruit en ergens aan gehangen worden. Het fijne weet ik er ook niet van. Althans is het mij zo uit gelegd. Wellicht kan het inmiddels wel?


Tuning nog niet gedaan, wel aanpassing van mijn verstuivercodes. Dat ging wel.

De optielijst geeft wel aan dat de tuning mogelijk is.

Wellicht dat de pin eerst gekraakt moet worden.

Er is wel iemand geweest die dit al gedaan heeft. Zo even terug lezen.

Edit: Blackbart heeft zijn pin gekraakt. Maar geen idee of hij p2 of p3 rijd.
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 12.06.2019 - 20:33  ·  #19
Quote door VolvoBart

Quote door [-Tom-]

Hoe groot is Nederland nou? Zelfs vanuit Maastricht doe je er nog geen 2 uur over. Neem de vrouw mee en ga daarna een hapje eten en shoppen in Nijmegen of Arnhem


- met 2 jonge kinderen
- beiden voltijds werken
- de andere auto die gratis brandstof heeft
- een vrouw die niet snapt dat het leuk is een getunede wagen te hebben
- ....

lukt me dat echt niet.

niet vergeten dat ik van België ben en ik ben al bijna 2u op weg naar Maastricht


Prioriteiten stellen! Ik ben ook Belg en doe er bijna 2 uur over naar Elst, maar het is de afstand waard. Je krijgt er een andere Volvo voor in de plaats én je kan ter plekke Dennis je wagen tegoei laten nakijken. Combineer dit met een onderhoud, airco onderhoud of een inlaat-EGR reiniging en maak er een daguistap van. Ik heb de rit nu ook al een keer of 3 gemaakt en ga eind van de maand langs voor distributieriem.

Je moet gewoon de juiste argumenten gebruiken tegen je vrouw :p Inhalen en het net niet halen tegenover vlot voorbij steken zonder terugschakelen heeft met veiligheid te maken, verbruik dat daalt, egr dicht en je motor vervuilt inwendig niet meer zo, échte Volvospecialisten ....
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 12.06.2019 - 22:48  ·  #20
Quote door Blade

V70 vanaf 2008 kan je niet met Vdash tunen. De oudere wel. Bij de nieuwere moet fysiek de ECM eruit en ergens aan gehangen worden. Het fijne weet ik er ook niet van. Althans is het mij zo uit gelegd. Wellicht kan het inmiddels wel?


Klopt, de mijne is van 2010 en daar werd de ECM uitgehaald en aangepast.
Ze kraken de code en pasten toen de software aan mijn wensen aan.
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 07:54  ·  #21
Bij mijn T5 van 2002 moest de ECM er ook fysiek uit. Tunen via de OBD poort kan blijkbaar ook niet met dit blok.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 07:59  ·  #22
Dat kan met Vdash dus wel.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 08:31  ·  #23
Quote door martijn-a

Fase 3 kost €140,- een aanpassing met behoud van origineel vermogen.
Stage 1 (430 NM) en stage 2 (460 NM) is €240,- per aanpassing. Je kan bij elke aanpassing kiezen uit verschillende uitvoeringen.
dpf off,
EGR off
dpf en EGR off

Dat is iets voordeliger dan naar Obbe zelf rijden mits je een Dice hebt.


zijn dit de Vdash-prijzen? het kraken van de pin, heeft dat ook een kost? Of is dat enkel wachten tot je PC het gekraakt heeft?

DPF heb ik al niet - dus dat kan niet stukgaan :D
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 08:54  ·  #24
Wat ik van de week op eerste gezicht zag is dat er wel weinig informatie over de tuning mogelijkheden staat.

Kan best nog dieper weg gestopt staan maar ik zag het niet.

Zo stond er ook "E85"

Maar niet de uitleg en eventuele nadelen.

Quote

Nadelen van E85
Niet alle auto’s kunnen op E85 lopen. Materialen zoals aluminium en rubber zijn niet goed bestand tegen ethanol en zullen sneller beschadigen door het gebruik hiervan.

Nadelen van E85
Niet alle auto’s kunnen op E85 lopen. Materialen zoals aluminium en rubber zijn niet goed bestand tegen ethanol en zullen sneller beschadigen door het gebruik hiervan.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 09:08  ·  #25
Quote door VolvoBart

Quote door martijn-a

Fase 3 kost €140,- een aanpassing met behoud van origineel vermogen.
Stage 1 (430 NM) en stage 2 (460 NM) is €240,- per aanpassing. Je kan bij elke aanpassing kiezen uit verschillende uitvoeringen.
dpf off,
EGR off
dpf en EGR off

Dat is iets voordeliger dan naar Obbe zelf rijden mits je een Dice hebt.


zijn dit de Vdash-prijzen? het kraken van de pin, heeft dat ook een kost? Of is dat enkel wachten tot je PC het gekraakt heeft?

DPF heb ik al niet - dus dat kan niet stukgaan :D


De ECM hoef je niet te kraken bij de P2 modellen. Kan je zo laden met Vdash. Ik vind het wel jammer dat er weinig uitleg is gegeven over vdash.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3832
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 09:57  ·  #26
En over E85; in Zweden kun je dat bij elk tankstation tanken, daar heb je ook veel 'flexifuel' auto's, dus die optie zal meer voor markten zijn waarbij dat veel voorkomt.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2303
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 10:58  ·  #27
Quote door Jasper79

Nadelen van E85
Niet alle auto’s kunnen op E85 lopen. Materialen zoals aluminium en rubber zijn niet goed bestand tegen ethanol en zullen sneller beschadigen door het gebruik hiervan.

"Niet alle auto's" is een understatement. Rijden op E85 vereist aanpassingen aan brandstoftank, brandstofpomp, rubbers, injectoren, cilinderkop en last but not least de ECU, die heeft behalve aangepaste software een extra sensor nodig om het gehalte alcohol in de brandstof te meten. Verder moet je iedere 10.000 km de olie verversen en rekenen op 30% meer brandstofverbruik. Je hebt theoretisch wel iets meer vermogen (als de ECU het inspuitmoment vervroegt c.q. de turbodruk verhoogt, anders niet), omdat de klopvastheid van E85 een stuk beter is en met een flexifuelmotor kun je probleemloos rijden op LPG, want de cilinderkop is er al op aangepast. In strenge winters kun je startproblemen krijgen, dan wordt het ethanolgehalte verlaagd tot 65 à 75%. In Zweden hebben flexifuels elektrische motorverwarming, want anders starten ze niet bij -20.

Volvo, of eigenlijk Ford, leverde Flexifuel systemen voor de viercilinder Mazda motoren (1.8F in de Focus/C30/S40/V50, 2.0F in de Mondeo/V70/S80). Volvo heeft daar nog de vijfcilinder 2.5FT aan toegevoegd. Een handjevol flexifuels is in NL geleverd. Mijn V70 2.0F komt uit Zweden, maar ik zie iedere dag een V70 R-design 2.5FT op origineel NL-kenteken. Je herkent ze aan het klepje in het linker voorscherm, daar prik je de stekker van de elektrische motorverwarming in.

Er was tegenover de importeur in Beesd een Tamoil tankstation waar je E85 kon tanken, maar dat was dan ook wel de enige plek in de regio waar je het kon krijgen. Ik zeg kon, want er zijn nog maar 4 tankstations over in het hele land, omdat het financieel totaal niet interessant is, je betaalt bijna 2 euro per liter terwijl het 1,20 zou moeten kosten om het concurrerend te maken t.o.v. benzine. In Zweden en in Frankrijk kun je E85 wel goed en goedkoop krijgen, dus de komende vakantie gaan we het meemaken. (en Doeke bevestigt dat net :) )
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 45
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: 2e ECM kopen

 · 
Posted: 13.06.2019 - 12:14  ·  #28
Snap ik, maar doelde meer op het gebrek aan achtergrondinformatie en het risico dat iedereen nu iets kan wat eigenlijk specialisten werk is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0