eco/powertune valt tegen?

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2847
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 04.10.2016 - 21:34  ·  #31
Quote

Ik had hetzelfde als de TS, een 2.4D van 2007, maar dan met automaat. Verder, egr en roetfilter niet aangepast o.i.d. Wel schoon gemaakt etc.

Ook die van mij zou 225pk en 480nm moeten hebben.... Plankgas 210 op de gps en de koek was op... En zuipen als een malle!



Voor meer snelheid heb je meer Pk's nodig dacht ik. Om van je plaats weg te komen gebruik je de Nm's
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 04.10.2016 - 21:39  ·  #32
Quote door hoggie

Quote door jojo buitenzorg

Ik had hetzelfde als de TS, een 2.4D van 2007, maar dan met automaat. Verder, egr en roetfilter niet aangepast o.i.d. Wel schoon gemaakt etc.

Ook die van mij zou 225pk en 480nm moeten hebben.... Plankgas 210 op de gps en de koek was op... En zuipen als een malle! Ook een andere 'tuner' kon niks vinden. Na een half jaar maar weer ingeruild op een 2005 D5 met handbak, lekker zuinig en zeker zo snel


ze zijn begrenst op 210
kun je uitlezen met vida/dice


210 op de gps is bijna 230 op de teller.
Ik heb zelf 230 op de teller gehad, dus niet begrenst op 210.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3386
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 04.10.2016 - 21:52  ·  #33
De mijne was ook begrensd op 210, misschien is dat later verhoogd. Obbe heeft de begrenzer uitgeschakeld, maar dat was voor mij wel de laatste reden om te tunen.

Quote door Steve
Voor meer snelheid heb je meer Pk's nodig dacht ik. Om van je plaats weg te komen gebruik je de Nm's


Heb je even?
http://www.autoblog.nl/archive…t-is-beter

Voor TS alsnog de vraag, hoe is de staat van de motor? Als er ergens wat fout gaat, merk je dat nu natuurlijk nog beter.
Verstuivers bijvoorbeeld, zoals al genoemd werd.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 05.10.2016 - 08:25  ·  #34
Quote door hermanusb

Je kunt de zaak natuurlijk voor en achteraf laten meten.

Tunex heeft die mogelijkheid.

Ik zit er ook wel eens aan te denken alleen weet je nooit exact wat de verbetering na tunen is.
Dat is zeker een goed idee. Althans, ik heb dat bij mijn andere auto's wel altijd laten doen. Ben met de Volvo bij Obbe geweest (ivm de aantrekkelijkheid van het forumtarief) en tevreden over, maar met al m'n andere auto's ben ik bij een specialist geweest die ook een rollenbank had, zodat je ook een uitdraai meekrijgt en iets op papier hebt. Niet alleen handig, maar ook leuk.

Kost wat meer, maar soit.

Overigens zou ik dan niet naar Tunex gaan, die schieten er voor zover ik weet ook maar een standaardprogrammaatje in. Ga naar een maattuner.
hoggie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Burseryd ( Zweden )
Leeftijd: 46
Berichten: 230
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 06.10.2016 - 20:42  ·  #35
Quote door Turbodesk

Quote door hoggie

Quote door jojo buitenzorg

Ik had hetzelfde als de TS, een 2.4D van 2007, maar dan met automaat. Verder, egr en roetfilter niet aangepast o.i.d. Wel schoon gemaakt etc.

Ook die van mij zou 225pk en 480nm moeten hebben.... Plankgas 210 op de gps en de koek was op... En zuipen als een malle! Ook een andere 'tuner' kon niks vinden. Na een half jaar maar weer ingeruild op een 2005 D5 met handbak, lekker zuinig en zeker zo snel


ze zijn begrenst op 210
kun je uitlezen met vida/dice



210 op de gps is bijna 230 op de teller.
Ik heb zelf 230 op de teller gehad, dus niet begrenst op 210.


ik heb een euro 3 met GT ,
met power/eco tune , 225 op de teller , 206 GPS gezien
al viel me gisteren het sprintje met een mini bij het stoplicht vies tegen
bleek een 1600 te zijn met 88 kW
ik zal wel wat fout gedaan hebben....
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 06.10.2016 - 21:39  ·  #36
Die moderne autootjes zijn verdraaid vlot, moderne benzine blokken hebben het max koppel bij 1250 toeren, dus daar kan iedereen vlot mee weg komen.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 06.10.2016 - 22:21  ·  #37
Mini's beginnen bij ca 1100 kg, dat is t.o.v. een V70 diesel scheelt dat al gauw 600 kg, vooral bij het vanaf stilstand is dit verschil in de versnelling sterk van invloed. Pak je een zwaardere Golf gti type 5 zul je zien dat je de Golf rijder met een D5 met automaat wel voor blijven kunt, de Golf weegt dan ook ca 1400 kg.
Altijd lachen om met zo'n oude familie station, zo'n petje te kakken te zetten :thumb:
hoggie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Burseryd ( Zweden )
Leeftijd: 46
Berichten: 230
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 07.10.2016 - 20:12  ·  #38
Quote door BIGW

Mini's beginnen bij ca 1100 kg, dat is t.o.v. een V70 diesel scheelt dat al gauw 600 kg, vooral bij het vanaf stilstand is dit verschil in de versnelling sterk van invloed. Pak je een zwaardere Golf gti type 5 zul je zien dat je de Golf rijder met een D5 met automaat wel voor blijven kunt, de Golf weegt dan ook ca 1400 kg.
Altijd lachen om met zo'n oude familie station, zo'n petje te kakken te zetten :thumb:


als je naast me komt staan terwijl er niets achter mij staat, dan ga ik kijken of het lukt!
ik kan tegen mijn verlies, mochten ze winnen
zal me niet zomaar gewonnen geven en dat zullen ze op z'n minst weten!
het gebeurt wel eens vaker bij dat stoplicht
range rover ..... won het een tijd geleden ook niet
geen idee wat voor uitvoering en motorisering het was
dat zo'n golf ook zo zwaar is zeg!
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 17:15  ·  #39
EGR dicht en roetfilter doorboren en dit ecotune noemen klinkt als een tang op een varken..., maar goed dat is een andere discussie.

Zelf heb ik enkele jaren geleden mijn V60 D3 laten chiptunen en laten meten op een powerbank met volgend resultaat van 165 naar 181 pk en 420 naar 460 NM. Dit zijn zeker geen schokkende cijfers, maar het resultaat was onmiddellijk waarneembaar in de vorm van een stevige extra duw in de rug en een vlotter rijdende auto (bij optrekken zonder enige moeite doorslippende 235/40 18 banden tot gevolg).

Als je twijfelt gewoon even laten checken op een powerband.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 18:59  ·  #40
Ik heb de volvotune gedaan en het was een wereld van verschil.
Dus je hebt tunen en TUNEN.
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 22:59  ·  #41
Is et überhaupt iemand hier die het ooit op de bank gemeten heeft?
Soms Zie ik hiet getallen waarbij ik echt vraagtekens heb...
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 23:19  ·  #42
Nee,natuurlijk doe je geen rollebanktest na een chiptuning op een Volvo met +300.000 km op de klok,dat zou namelijk zéér onverstandig zijn tenzij je heel snel op zoek wilt naar een opvolger.

En zo zijn er ook mensen die zich afvragen waarom hun auto met volle belading en een caravan erachter in de bergen meer olie verbruikt?
Waarop vervolgens mensen reageren die denken te adviseren terwijl zij het verschil tussen een peil en een pijl blijkbaar niet weten?

Sorry,ik lach. :-)

Als je je Volvo wilt laten chippen,doen! Ik kan Obbe van Volvotune van harte aanbevelen,goede prijs/kwaliteit verhouding.
En mocht je je nu echt afvragen wat het beste voor jouw Volvo is? vraag het dan aan de man zelf,Obbe neemt graag de tijd om het één en ander toe te lichten.
Er is heel veel mogelijk om tot een persoonlijke setup te komen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2847
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 23:23  ·  #43
Quote

Waarop vervolgens mensen reageren die denken te adviseren terwijl zij het verschil tussen een peil en een pijl blijkbaar niet weten?


Alle twee een soort van stok, toch?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: eco/powertune valt tegen?

 · 
Posted: 13.07.2017 - 23:25  ·  #44
Quote door scania164

Is et überhaupt iemand hier die het ooit op de bank gemeten heeft?
Soms Zie ik hiet getallen waarbij ik echt vraagtekens heb...



Over mijn lijk nog niet doe ik een rollenbank test.
Maak mijn auto niet perfect om hem op de rollenbank naar de Oeps te helpen.

Het belangrijkste is dat je gewoon kunt voelen dat je auto een stuk beter rijd.

Die getallen boeien me bar weinig.

Obbe van Volvotune gaf bij mij ook aan dat hij niet tot het gaatje wilde gaan omdat hij al bijna 3ton op de teller had staan.

Liever dat dan een tuner die hem zo opkrikt dat je motor naar de bliksem gaat.
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Tune

 · 
Posted: 14.07.2017 - 01:05  ·  #45
Cijfers boeit mij oook niet,maat Tis wel een maatstaf .
Er wordt hier vanalles over volvo tune geroepen maar nog nooit echte waardes gezien.
Das gewoon een feit.
De auto's van mte ...fasttech. ..schutten hebben allemaal wel eens in goes op de bank laten zien dat het er uit komt
Inderdaad praten we dan over benzine turbo motoren.
Dat is even wat anders dan diesel.
Net als lpg verhaal wat s60 racer aangeeft. .
Mijn vorige r draaide gewoon 330pk op lpi...niks niet omschakelen naar benzine..
Hoe kan dat ?
Juist door een goede mapping op benzine.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0